Direktlänk till inlägg 20 september 2013

Fredag igen.

Av wiolettan - 20 september 2013 13:50


Det går fort nu. 


Igår hade vi fullt upp, nästan. För oss kan ”fullt upp” betyda att hela förmiddagen är bokad. Nej, så illa kanske det inte är. Men, inte för många åtagande på en och samma dag, det känns bäst. Min mysing klarar det galant, han verkar kunna jobba en hel dag.



Först hade vi tvättstugan, det tar ju en liten stund. Sedan tog vi bilen ut på en liten åktur, den måste ju få röra på sig den också. Tre affärer fick besök. Vi åkte bland annat till Bromma Blocks. Ett inomhus centrum som passade mycket bra igår eftersom det regnade.


Sedan hem och ett litet mellanmål. Det blev bara en halv banan, var,  och ett plommon. Därefter tog vi till apostlahästarna, samt paraplyer och vandrade ner till apoteket, två av mina mediciner håller på att ta slut. Vi var också till en fotoaffär.


Jag har en väninna som är 85 år och hon vill inte ha någon dator men älskar att fotografera sina katter. Hon har fått en kamera av mig och vi brukar med jämna mellanrum köpa filmrullar till henne och sedan lämna in den tagna rullen. Så som vi alla gjorde förr. Tänka sig. Men, kruxet är att det inte finns så många som gör detta längre. Det lönar sig väl inte eftersom så många använder någon av alla nya finesser som finns, men vi har hittat en liten affär som vi kan anlita.


Nu har vi sol och och plus 15 grader men i morse var det bara 7 plusgrader och en hel del dimma.

 

Jag tog denna bild. Det är vid Råstasjön. Ön mitt i bilden ser nästan ut som om det var hus, men det är buskar och några träd.



 
 
Ingrid

Ingrid

20 september 2013 14:36

Vilken jättefin bild, rent magisk!
Kram

http://stenstugu.com/wp

 
GeddFish

GeddFish

20 september 2013 14:45

Ja, där kunde man förirra sig in i dimman... Dimbilder blir alltid så vackra och magiska, något speciellt med dem.
Min svåger och svägerska var nyligen en vecka i Stockholm (de som bor i Småland och har stuga på Öland) och då hade de besökt bl.a Bromma Blocks, hörde jag.
En fin fredag till er två, kram Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

20 september 2013 16:22

Vilken stilla och rofylld bild du bjuder på! Det är något magiskt med dimma tycker jag...

Kram och trevlig fredagskväll!

http://znogge.wordpress.com

 
Piedra

Piedra

20 september 2013 21:08

Vilken underbar bild! Jag älskar dimma - åtminstone när jag inte kör bil. Man kan drömma sig bort på något vis. Varm kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Kikkan

Kikkan

22 september 2013 16:17

Underbar bild på Råstasjön. Hoppas Du käner Dig lite bättre och att Du får en ordentlig undersökning ang Ditt flimmer. Jag ska på MRI scan (tror det heter magnet eller skivrönken på svenska) nu på Fredag på Harefield Hospital och hoppas allt visar OK då. Har varit jättedålig på att blogga, men med Sverige semester i nästan hela Augusti, samt därefter kusinbesök så har tiden inte riktigt räckt till. Ska nu sy lite på ett par blivande lapptäcken som en lapptäcks-grupp jag tillhör ska donera till ett barnsjukhus. Hoppas Ni får en bra vecka, många kramar från London ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

22 september 2013 21:44

Kikar in med en värmande höst kram så här på kvällen♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
gun

gun

22 september 2013 22:05

Härlig bild som du visar. Men dimma när man kör bil är inte roligt.
Ser att du har fullt upp ibland.
Regnet tycks ha kommit till er läser jag i bloggarna medan jag har sluppit det:).
Önskar dig en trevlig vecka.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

23 september 2013 10:07

En lite kuslig och spännande bild. Ha nu en bra start på den nya veckan. Hej svejs.

http://www.badtant.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards