Alla inlägg den 26 september 2013

Av wiolettan - 26 september 2013 08:54


Det blev en dag igår som nästan var fullspäckad.


En morgonpromenad, ner till föreningslokalen för att ta lite kopior, fixa med datorn, mysingens bord, till Willys för att handla, hem och äta frukost, ner till SPF för sångövning med pensionärerna, in till storsta´n för att äta lunch med mina två väninnor Elisabet och Ingrid.


Vi brukar göra så ibland för att det är roligt. Träffas, äta, prata, skratta och vandra.  Igår var det så kallt och en isande vind, det var inget skönt promenadväder så vi höll oss mest inomhus. Det är inte så ofta som jag är inne i city så det hinner byggas och förändras, eller så är det jag som glömmer, eftersom jag inte hittar så bra.


En kändis pratade vi med också. Lena Adelsohn Liljeroth. Nja, pratade och pratade, hon frågade oss om vi hade tryckt på knappen vid ett övergångsställe. Vi stod närmast och hon tyckte tydligen att det tog så lång tid innan hon fick gå över. Resväska i handen med kurs mot tågstation så hon hade säkert bråttom.


Den här modellen över citykärnan hade jag inte sett förut. Den finns inne i Kulturhuset. Man ser tydligt att det finns mycket vatten i Stockholm. Jag fick inte med hela anläggningen. 


 

Det var knappar man kunde trycka på för att se olika saker.  Jag tryckte på en knapp och det kom upp en grön blinkande ljusslinga över olika nät där spårbunden trafik går, tror jag.


Strax iväg för att handla. Vi ska ut på en minisemester, tre dagar.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards