Direktlänk till inlägg 12 oktober 2013

Blågul seger.

Av wiolettan - 12 oktober 2013 08:51


Lördag, bästa dagen i veckan, för det mesta, enligt mitt tycke. Och, idag har vi ledigt helt och fullt.


 

Igår var min storebror här hela dagen. Vi gick runt sjöarna, det tog över två timmar, men han är i alla fall 86 år och får lite ont under fötterna då han går långt.

 

Men, det finns mycket fint att titta på ute i markerna.


Sedan var vi hemma, umgicks och hade det trevligt.


Några av er läsare kanske såg den svenska fotbollssegern igår över Österrike. Vi gjorde det inte men däremot har jag hört att det var en riktig rysare.

 

Matchen spelades i denna arena som vi gick förbi  i morse, tidigt.



 
 
GeddFish

GeddFish

12 oktober 2013 09:43

Vilka starka foton du levererar! Magiska.
En härlig lördag till er, får jag då önska! Här är strålande väder och jag beger mig snart ut! Kramar, Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Simona

Simona

12 oktober 2013 09:58

Jag ser aldrig fotboll, men jag såg på nyheterna att Sverige vann. Och det är ju en glad nyhet ☺ Det är vackra bilder du lagt ut. Hösten har fina färger! Kram ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
Bling

Bling

12 oktober 2013 10:29

Jag såg matchen och en rysare var det. Inne i arenan var det nog ännu värre :)
Då gick ni en bra bit, inte dåligt gjort av er och din bror. Vackert är det ute med alla färger nu.
Ha en go Lördag
Kram ♥♥

http://savebling.blogspot.se

 
Znogge

Znogge

12 oktober 2013 11:39

Matchen var verkligen en rysare! Det kan till och med jag intyga även om jag inte är en så inbiten fotbollsfantast ;-)

Ha en riktigt fin och härlig lördag nu.

Kram!

http://znogge.wordpress.com

 
Eva

Eva

12 oktober 2013 16:27

Naw ja ont i fötterna får jag oxå å jag e bara 50 :) japp jag såg fotbollen men missade sista 4 min :( men vi vann hurra ...ha en skön kväll kram

http://evasblogg.blogg.se

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

12 oktober 2013 17:41

Roligt att se miljöer man känner igen. Har bott i Täby och har vänner som bor i Bergshamra, Solna och däromkring. Har sett Friends Arena på håll men inte varit inne där.
Visst var matchen en rysare - jag följde den via aftonbladet.se för vi kunde inte se den på tv då vi inte har betalkanaler (bor i Finland och har bara fyra svenska kanaler).

http://debutsky.wordpress.com

 
TantGlad

TantGlad

13 oktober 2013 08:57

Härliga foton och min gubbe ÄR sportgalen men inte jag. Men jag förstår det var en rysare.
Skönt att gå, och jättebra gjort att promenera då man kommit upp i åren. Men så bra för kropp och själ då man mår så gott efteråt!
Varm söndagskram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Melody

Melody

13 oktober 2013 14:23

Vilka fina foton! Här tittar på TV på varsin våning när det sport för jag är inte minsta intresserad! Men jag lyssnar snällt när jag får matchen refererad efteråt!
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
Piedra

Piedra

13 oktober 2013 15:39

Arenan är ju väldigt vacker på ditt foto, men jag skulle aldrig få för mig att titta på fotboll.
Idag har jag inte tagit mig ut, men i förrgår gick jag en promenad i skogen. Min vanliga runda har nog aldrig tagit mig så lång tid att gå. Jag har liksom ingen ork alls.
Varm kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

13 oktober 2013 17:40

Såg att ni var till både Mörkret & Njupeskär! så fint där♥ det var i byn bredvid Mörkret -Skäret- min farmor ströddes för vinden, förra året i juli, hennes barndomsplats♥
Ja jag är stolt att komma från Dalarna, ett så otroligt vackert Landskap :)) fast alla har sin charm, från söder till Norr ;)

Jag såg inte heller fotbollen & visste inte ens att den var spännande *skratt*

Kram på dej♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
gun

gun

13 oktober 2013 22:30

Ni ser ut att ha haft en fin promenadstund med tanke på alla fina bilder du visar upp. Sport är inte min starkaste sida:). Jag hoppar mer än gärna över den.
Hoppas du får en fin vecka.
Kramen gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Marit

Marit

14 oktober 2013 10:33

Men så trevligt att du har umgåtts med din bror.
Så duktiga ni är att gå. Igår gick vi en runda som visade ca 6000 steg. Det var skönt och nyttigt.
Härliga bilder!

Ha det gott!
Kramis ♥

http://mammayth48.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards