Direktlänk till inlägg 30 oktober 2013

Kärlek och omtanke.

Av wiolettan - 30 oktober 2013 21:16


Roligt att en del av er ibland tittar in till mig.


Förstår om ni tröttnar, så sällan och sporadiskt som jag skriver. Men, det har sina skäl, som ni säkert vet vid det här laget. Jag får ta en dag i taget och försöka att se framåt, vara glad och tacksam för varje ny dag. Denna gång var attackerna segdragna och jobbiga.


Annars vad har hänt?


Nja, inte mycket, utan det har flutit på ungefär som vanligt. Idag har jag varit och övat julsånger i SPF:a lilla sångkör. Det kändes bra.


I söndags hade vi ett par väninnor på besök. De kom vid halvtvåtiden och sedan vi ätit, pratat, fikat och umgåtts i största allmänhet åkte vi iväg till Centrumkyrkan där Huskören och Manskören underhöll med vacker sång och musik.


   

Min man kom hem med en ros i måndags. Det kändes bra. Själv kunde jag inte gå ut på hela dagen.


Som ni kanske ser så går den åt det violetta hållet.



 

Ser ni? Två hjärtan blev det.


Nej, nu måste jag gå och lägga mig.


 
 
Piedra

Piedra

30 oktober 2013 23:20

Det är härligt med hjärtan och härligt med blommor. Hoppas du får en vilsam natt! Kramar! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
GeddFish

GeddFish

31 oktober 2013 08:54

Jag tröttnar inte på att kika in till dig....
Du är så härlig med alla dina hjärtan och violett, det är också min färg numera, åtminstone i sovrummet, jättehärligt. I köket går det i turkos.
Synd om dig att du ska ha dessa attacker, svårt med planering och allt, men man får vara tacksam över varje dag som man kan få slå upp ögonen!
Många kramar, Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Eva

Eva

31 oktober 2013 16:13

Härligt med blommor & hjärtan av alla slag ....ha en skön kväll kram

http://evasblogg.blogg.se

 
gun

gun

31 oktober 2013 19:40

Vad gulligt av din man att komma med en blomma till dig. Tråkigt med dina attacker förstår att du blir trött.
Vad kul med lite besök som ni sedan avslutade med musik. Låter som en perfekt dag.
Kram gun

http://htpp://anthilias.bloggplatsen.se

 
Melody

Melody

31 oktober 2013 19:49

Vilken vacker ros! Violett är en favoritfärg här!
Hoppas du känner dig piggare, inte lätt att inte ha den ork man vill!
Styrkekramar
M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
Znogge

Znogge

31 oktober 2013 21:50

Hoppas du får må bättre nu framöver. Men jag förstår att det tar på dina krafter när attackerna kommer. Men en vacker ros i en underbar färg fick du av Mysingen din!

Kram och ha en fin helg nu

http://znogge.wordpress.com

 
Ulla

Ulla

1 november 2013 13:14

Tröttnar inte på din blogg,,,,,,hoppas du mår bättre framöver,,själv har jag också varit risig ett tag,,,och inte besökt bloggar men nu kikar jag in och önskar dig en bra dag och trevlig helg...kra,

http://hoppets.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards