Direktlänk till inlägg 2 november 2013

Lördagstankar.

Av wiolettan - 2 november 2013 08:19


Den lilla fyraåriga pojken tittade förundrat på en grönsak som han av farföräldrarna fått veta var gammal och  därför skrynklig, så att den höll på att ruttna. 


"Farmor, du och farfar håller också på att ruttna, för ni är alldeles skrynkliga", sa han sedan.


En lite rolig, sann historia, som ett av mina syskonbarnbarn står för. Av barn får vi höra sanningen.



I dag är det ingen utedag för mig. Jag blir alltid ledsen då jag inte kan ta min vanliga morgonrunda och min mysing vill gärna inte lämna mig ensam så han stannar också inne. Men, vädret är inget att klaga på. Plus 4 grader och solen tittar fram så där lite försiktigt.


 

Skönt att vi redan häromdagen var och tände ljus på min förra mans grav. Han avled år 2004. Jag tänker mycket på honom.  Kanske inte så märkligt eftersom vi levde tillsammans i 35 år, så han har ju varit en stor del av mitt förra liv.


Hoppas att ni får en bra dag.


 
 
Bling

Bling

2 november 2013 09:55

Barn säger som det är :)
Ha en fin helg
Kram ♥

http://savebling.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

2 november 2013 10:26

Inte konstigt alls med tanke på att ni levde så länge tillsammans. Men så fint ändå att man kan finna kärleken igen! Vi var vid gravarna i går och det är jag nöjd med. I dag brukar det vara så mycket folk och enorma köer i blomsteraffären.

Önskar dig en fin allhelgonahelg!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Ingen bild

Simona

2 november 2013 10:40

Ha en jättefin Alla helgons dag. Kram ♥

 
Eva

Eva

2 november 2013 13:09

Naw va gulligt så klart om ni levt så länge tillsammans, skulle tänt ljus för min pappa men jag jobbar så det får bli i veckan...ha en mysig lördag kram

http://evasblogg.blogg.se

 
Ingen bild

Kaisa

2 november 2013 13:39

❤️❤️❤️ Kärlek ❤️❤️❤️

 
Lena

Lena

2 november 2013 16:22

Finaste Wioletta♥ jag förstår att du tänker mycket på honom♥

Önskar en fin Alla Helgona Helg till er♥

Kramarom Kramarom♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Melody

Melody

3 november 2013 18:12

Nog är det så att barnbarnen kommer med sanningar ibland!
Vi har inga gravar att gå till här där vi bor, men nästa helg ska jag besöka både farmor och mina morföräldrars gravar och göra fint och tända ljus!
Hoppas du kan gå ut en stund i morgon!
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
gun

gun

3 november 2013 20:51

Ja om du visste vad man får höra från de barnen:).
Förstår att du tänker på honom, ni hade många år tillsammans.
All Helgona helgen är en vacker helg som är till att minnas de som inte finns med oss längre. Har lite svårt för Halloween när den infaller på denna helg.
Hoppas du mår bättre och kan ta dina promenader i veckan.
Kram gun

http://htpp://anthilias.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

3 november 2013 20:59

En helg som denna tänker man alltid lite extra på dem som man levt tillsammans med och som inte längre finns bland oss. Hoppas du kan ta din promenad imorgon! Varm kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards