Alla inlägg den 6 februari 2014

Av wiolettan - 6 februari 2014 08:31


Nu är det torrt ute här hos oss. Snön som kom har försvunnit. Inte behöver jag vara rädd för att halka då heller.


Vad har ni på er på fötterna inomhus? Tofflor, skor eller sockor? Eller ni kanske går barfota? Här är det så kallt så något måste jag ha på fötterna.


Halkar ni på golven?


Det har jag gjort så jag har köpt sockor med "ABS bromsar", det vill säga sockor som det är små pluppar under som hindrar att jag halkar. Jättebra.


Pratade häromdagen med en av mina systrar, som är drygt 85 år och frågade henne om hon hade sådana så att hon inte halkar och bryter sig. Hennes svar gjorde att jag kiknade av skratt, men hon skrattade med och tog inte illa vid sig.


"Jodå, sådana har jag, men, jag har inte sett dom på fötterna på länge", sa hon.


 

En Christina Scoollins ängel som jag har fått av en annan av mina systrar.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards