Alla inlägg den 14 februari 2014

Av wiolettan - 14 februari 2014 08:57


Alla Hjärtans Dag.


En dag för oss alla.


Första gången som jag blev uppmärksam på att det fanns en dag som hette Alla Hjärtans Dag var i London 1981, samma år som jag skulle fylla 40 år.


Jag var där tillsammans med en nära vän, som jag såg det då, och som det var ifrån min sida då, vänskap alltså. Allt har förändras, men det går jag inte in på här. Han finns fortfarande i mitt liv.


I alla fall. Den dagen satt jag på ett hotellrum i London och tittade på TV en hel del. Jag var så barnsligt förtjust i alla dessa kärleksfulla hälsningar som hela tiden sändes genom etern. Kommer inte riktigt ihåg men det höll på i flera timmar, den ena kärleksfullare än den andra. Det fascinerade mig en hel del och jag tyckte att det var så roligt att se och höra dessa kärleksord.


Sänder en tacksamhetens tanke till er som läser min blogg och som tänker lite på mig. Hoppas att ni alla får en fin och härlig ALLA HJÄRTANS DAG.


 

Delar med mig av tulpaner och hjärtchoklad som min mysing har kommit hem med.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards