Alla inlägg den 22 februari 2014

Av wiolettan - 22 februari 2014 10:12


Märkligt väder vi har fått.


Häromdagen snöade det rikligt, kom rätt så mycket, kanske 5-6 cm, vet ej så noga. Dagen efter regnade det och nu är snön borta, finns bara lite på mörka undanskymda platser och solen försöker att titta fram, vi har ett par plusgrader.


I morse var vi ute och gick, kvart över sex då det var mörkt men ljuset kom rätt så snart. Det var lite lurigt att gå, vissa partier var jättehala, andra torra, åter andra fanns det vattenpölar på och även pölar med is. Verkligen ojämt underlag. Jag höll mysingen i handen och det gick bra.


Mysingen släckte en eldsvåda, vid halv sju tiden i morse. Då vi kom ner till Tulegatan märkte vi att det luktade rök och så såg vi att det kom eldslågor ifrån en papperskorg, det brann rätt så friskt. Men med cirka 5-6 fulla händer med snö som mysingen slängde ner i korgen, slocknade det.


 Är så glad och tacksam att jag ibland kan gå ut och promenera lite. Kroppen, lederna, ja allt behöver det.


Dina värsta dagar är aldrig så illa

att du är utom räckhåll för Guds nåd.

Och, dina bästa dagar är aldrig så goda

att du är utan behov  av Guds nåd.


 


Trevlig helg på er och tack för att ni tittar in fast jag är så dålig på att skriva.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards