Alla inlägg den 28 februari 2014

Av wiolettan - 28 februari 2014 09:52


I morse, strax före sju, tog vi en lång promenad. Det kändes ovanligt och jobbigt, men, det gick. Drygt 5 km tog en och en halv timme. Då jag inte kommer ut så känns det tomt så jag försöker så ofta jag kan att ta en välbehövlig morgonrunda.


Jag tog med mig kameran och det blev några bilder.

    

Nu är glada julen slut, slut slut. En gran som har sett sina bästa dagar och den rymdes nästan i papperskorgen. Undrar hur den personen tänkte som gjorde detta?


 

Isen finns här och där på Råstasjön fortfarande.


 

Lötsjön, där var det mer öppet vatten.


 

Lite suddig bild, men den vill visa att våren snart kommer. Videljung.


 

Annat var det för cirka en vecka sedan. Som synes hade vi då snö. Jag tycker att vår hyresvärd Förvaltaren har en rolig text på taket på sina "jobbarbilar". Eller hur?   "Hej där uppe! Nu är vi här och fixar". Står man i fönstret och tittar ner så är det ju helt perfekt.


Det är lite grått väder ute och småduggar, en grad plus. Vi får se när solen vill titta fram, den behöver vi.


Jag tror på Gud på samma

sätt som jag tror på

den uppåtgående solen.

Inte för att jag ser den,

utan för att jag genom den,

kan se allt annat.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards