Alla inlägg den 19 mars 2014

Av wiolettan - 19 mars 2014 09:15


Ett riktigt aprilväder har vi, nu i mars.


En dag då jag vaknade var det alldeles vitt ute, dagen innan var det grönt.


 

 Till och med att det frusit till is på sjön igen.


  

Vet ej om det skulle vara ett frågetecken eller utropstecken efter ordet.


 


Den årsgamla ensamma svanungen låg och sov i vattnet, där isen inte hade lagt sig. 


 


Någon har här försökt sig på att göra en snögubbe. Den har både ögon, näsa, mun och armar.


Igår var vi till vår SPF lokal för att se filmen om Monica Zetterlund. Den var intressant, skildrade hennes genombrott på 60-talet, hennes stormiga kärleksliv och jobbiga privatliv. Det var roligt att höra en mängd av hennes mest kända låtar.


Och, så något att tänka på;


Bär aldrig mer än ett slags bekymmer i taget!

Somliga människor bär tre - 

bekymmer som de haft,

alla som de nu har,

och alla som de väntar sig att få.


Nu ska vi strax iväg för att träffa våra sångarvänner. Jag är så tacksam att jag kan komma ut, det är inte alla som har den förmånen. Min mysiga mysing min man, är oftast med mig. Även igår då jag var och kollade mitt Waranvärde. Han satt troget i väntrummet, löste korsord och väntade på mig.


Ha en bra dag.


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards