Direktlänk till inlägg 19 mars 2014

Mittiveckantankar.

Av wiolettan - 19 mars 2014 09:15


Ett riktigt aprilväder har vi, nu i mars.


En dag då jag vaknade var det alldeles vitt ute, dagen innan var det grönt.


 

 Till och med att det frusit till is på sjön igen.


  

Vet ej om det skulle vara ett frågetecken eller utropstecken efter ordet.


 


Den årsgamla ensamma svanungen låg och sov i vattnet, där isen inte hade lagt sig. 


 


Någon har här försökt sig på att göra en snögubbe. Den har både ögon, näsa, mun och armar.


Igår var vi till vår SPF lokal för att se filmen om Monica Zetterlund. Den var intressant, skildrade hennes genombrott på 60-talet, hennes stormiga kärleksliv och jobbiga privatliv. Det var roligt att höra en mängd av hennes mest kända låtar.


Och, så något att tänka på;


Bär aldrig mer än ett slags bekymmer i taget!

Somliga människor bär tre - 

bekymmer som de haft,

alla som de nu har,

och alla som de väntar sig att få.


Nu ska vi strax iväg för att träffa våra sångarvänner. Jag är så tacksam att jag kan komma ut, det är inte alla som har den förmånen. Min mysiga mysing min man, är oftast med mig. Även igår då jag var och kollade mitt Waranvärde. Han satt troget i väntrummet, löste korsord och väntade på mig.


Ha en bra dag.


 
 
GeddFish

GeddFish

19 mars 2014 10:51

Det är kärlek, det! Du och din mysige man! Klart man är med varann i vått och torrt. Känner igen detta, och saknar det.
Snö ogillas, och den vågar sig inte hit heller, för då hötter jag med näven, hihi.
Här är emellertid så grått så grått och blött. Vill ha vackert väder, så jag får ta på nya kläder! Kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

19 mars 2014 11:28

Jag har också sett Monica Z och tycker att det var en jättebra film.
Snö gillar jag inte och hoppas att vi slipper undan. Ännu är det grönt här i alla fall.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Kaisa

Kaisa

19 mars 2014 17:02

Har också sett Monica Z och tycker den är bra!
Det är gott att du har fin mysing och att du kommer ut och att vi får ta del av vad dina ögon sett.

Kram på dig ❤️

http://andestyrka.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

19 mars 2014 17:12

Någon mer snö vill jag inte ha här men vädret gör som det vill! Tryggt för dig med mysingen som följer med. Men det är väl det som menas med "i nöd och lust"!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Annika

Annika

19 mars 2014 19:48

Det är kärlek det. Ja våren kom av sig lite men den fortsätter visst till helgen igen.
Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Piedra

Piedra

19 mars 2014 22:38

Så skönt du har din mysiga Mysing till man som följer med dig och stöttar dig. Sådant är guld värt!
Jag tänkte när jag såg den översta bilden att det var konstigt att du lagt in en svartvit bild, men det var visst vädret som ställt till det och inte kameran.
Varm kram! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
S/Y Endeavour

S/Y Endeavour

20 mars 2014 12:42

Ja ett omväxlande väder ;-)
Idag regnar det här.
Filmen om Monica Z har jag också sett.
Härlig musik fantastisk röst
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
gun

gun

20 mars 2014 13:43

Vilket väder ni har!!!! Här nere är det vår...
Monica Z film var jätte bra.
Ha en bra dag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

23 mars 2014 07:26

Oj så mycket snö. Hos mig är snön snart borta.
Skönt att få komma ut lite för dig.
Vilka fina och roliga bilder du harde i dag.
Kram på dig, och en fin söndag ska du ha!

http://TantGlad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards