Alla inlägg den 1 maj 2014

Av wiolettan - 1 maj 2014 11:06


Skulle önska att ni kunde säga detsamma, men statistiken talar sitt tydliga språk.


Men, jag är i alla fall tillbaka ifrån allt som har varit den senaste tiden. Det ska vi inte tänka på nu utan se på dagen idag.


Första maj.


Otroligt, men det snöade i morse och  blåste kallt. En minusgrad. Tycker synd om alla blomster som kanske fick en liten chock inatt.



   

Så här såg det ut denna dag 2012. Mona Sahlin går längst fram i tåget, bakom de röda fanorna. Varför har de inte svenska flaggan förresten? Det har vi, uppsatt på balkongen.


 

Så här 2013, nästan inget grönt på träden.


   

Idag första maj 2014 är det  betydligt grönare ute och våren har kommit längre. Denna bild är tagen idag på samma ställe, ifrån vårt fönster, som föregående bild.


   

Vi bor ju så till så att vi ser första maj tågen nedanför vår balkong , tågen som är på väg till Tornparken, där det blir uppträdanden och tal av Stefan Löven, som ni här ser i mitten av bilden.


Jag ska pö om pö läsa ifatt mig hos er, så här efter min rätt så långa bortovaro. Kanske kan jag också visa lite bilder ifrån vår resa i Väster- och Östergötland.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards