Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Mera bilder ifrån vår kyrkresa, m.m.

Av wiolettan - 5 maj 2014 09:00



Dessa cyklister facinerade mig, i Västerås, på Stora Torget.

 

Cyklande Asea- arbetare på väg till sina jobb.


   

Detta är Strängnäs domkyrka. Domkyrka nr 2 som vi tittade in i, på vår resa.


   

Åsa gravfält i Strängnäs kommun var vi och tittade på, härstammade ifrån Stenåldern. Det ligger högt upp så man får en fin utsikt över Selaöns landskap

                 

  Hotellet i Strängnäs gav en känsla av hemtrevlighet. Första lilla bilden.

 Vi besökte stadsmuseet och arbetsmuseet i Norrköping. Mycket att se och lära.



   

Vi tittade också på hällristningar utanför Norrköing, Himmelstalund.


              

Som jag förut har nämnt. Jag älskar att gå in i kyrkor. En del var låsta men vi kunde vandra utanför.

Bland annat i S:t Marias kyrka och Risinges gamla kyrka. Båda två annorlunda sevärdheter.


          

Här kom ett stadshus med också, samt en vacker kvarn.


Tiden går fort. Nu ska jag strax iväg.  Vi är "brevduvor" både mysingen och jag, för SPF:s räkning, delar ut medlemsbladet till en del medlemmar. Spännande att se vad stegmätaren står på efter den rundan.


Ha en bra dag.






 
 
GeddFish

GeddFish

5 maj 2014 09:56

Vad käckt att vara brevduvor, så har de inte här i stan i SPF.
Fina bilder, kyrkor och annat!
Väntar med spänning på foton häromkring, för jag tror ni var i närheten här. Kram och härlig dag! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

5 maj 2014 10:46

Så fina bilder från er resa! De där cyklande arbetarna var en fascinerande skulptur.
Lycka till i uppgiften som brevduva. Måtte ni hitta hem igen!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Annika

Annika

5 maj 2014 11:41

Jag håller med om att det finns såååå många fina kyrkor i vårt land. Tack för att du visar oss dessa.
Ha en bra dag. Kramen.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Bling

Bling

5 maj 2014 13:47

Cyklisterna var häftiga :) Trevligt med alla kyrkor och byggnader. Intressant resa ni har varit på. Ni är flitiga ;-)
Ha en fin dag
Kram

http://ting-bling.blogspot.se

 
Znogge

Znogge

5 maj 2014 17:28

Jag fångades verkligen av de cyklade arbetarna. De förmedlar verkligen vanliga människors historia vilket jag tycker är mycket viktigt. Inte bara kungar ska må stå staty!

Kram och god kväll!

http://znogge.wordpress.com

 
Piedra

Piedra

5 maj 2014 18:07

Vilken otroligt spännande resa du varit på! Kyrkor och hällristningar tillhör mina passioner. Kram! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
gun

gun

5 maj 2014 18:48

Vad kul att få vara brevduva. Fina bilder på våra kyrkor som vi har här i vårt avlånga land. Var du inte i Vadstena?
Spännande att få se fortsättningen. Hoppas stegmätaren gav resultat.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

5 maj 2014 21:32

En sån härlig resa ni verkar ha haft!

Jag är åxå fascinerad av kyrkor & tog kort på många vackra på vår resa som vi var på nyss :)) kanske ska jag visa någon, en speciell där vid kusten som liknade en stor katedral, väldigt mäktig!

Kram kram <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

6 maj 2014 15:43

Cyklistern var hel härliga! är dom i stål?? (vilket jag tror) eller är det mäniskor som målat & klätt ut sej???

Kyrkor är vackra <3

Kram på dej<3

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards