Alla inlägg den 17 maj 2014

Av wiolettan - 17 maj 2014 15:22


I morse var vi ute strax efter kl. sex.  Några boende i hus här runt om, har fått låna en container som står här vid vändplanen och där får vi slänga saker som vi inte behöver, inte elskrot. Så vi har rensat lite i källaren på sån´t som inte går att sälja, eller ge bort, utan bara att slänga. Skönt att få bort det lite smidigt. Vi hade förut ett rum i källaren där vi fick slänga grovsopor men det stängdes på grund av vissa personers oförmåga att läsa skyltar och rätta sig därefter.


Så har vi tagit vår runda på fem och en halv kilometer och jag lovar, det känns i rygg och höfter, men, jag hoppas att det är nyttigt.


Det är i alla fall nyttigt för hjärta och hjärna för just denna årstid finns det så mycket sött, vackert och intressant att kolla på, runt Råsta- och Lötsjön.


 

Denna kanadagås har fått ungar.



 

Har ni sett så små och söta de är? 


 

Mamman och pappan vaktar sina små. Detta foto också taget i dag. Men, ser ni något underligt med denna bild?

Något är inte som det brukar vara. Kan ni lista ut vad?


 

En hel äng med påskliljor lyste verkligen upp, vid Råstasjön.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards