Direktlänk till inlägg 17 maj 2014

Svår fråga? Tror jag.

Av wiolettan - 17 maj 2014 15:22


I morse var vi ute strax efter kl. sex.  Några boende i hus här runt om, har fått låna en container som står här vid vändplanen och där får vi slänga saker som vi inte behöver, inte elskrot. Så vi har rensat lite i källaren på sån´t som inte går att sälja, eller ge bort, utan bara att slänga. Skönt att få bort det lite smidigt. Vi hade förut ett rum i källaren där vi fick slänga grovsopor men det stängdes på grund av vissa personers oförmåga att läsa skyltar och rätta sig därefter.


Så har vi tagit vår runda på fem och en halv kilometer och jag lovar, det känns i rygg och höfter, men, jag hoppas att det är nyttigt.


Det är i alla fall nyttigt för hjärta och hjärna för just denna årstid finns det så mycket sött, vackert och intressant att kolla på, runt Råsta- och Lötsjön.


 

Denna kanadagås har fått ungar.



 

Har ni sett så små och söta de är? 


 

Mamman och pappan vaktar sina små. Detta foto också taget i dag. Men, ser ni något underligt med denna bild?

Något är inte som det brukar vara. Kan ni lista ut vad?


 

En hel äng med påskliljor lyste verkligen upp, vid Råstasjön.





 
 
Ingrid

Ingrid

17 maj 2014 16:21

Så fina bilder på gässen med sina små ungar. Jag har tittat och tittat, men inte kan jag upptäcka vad du syftar på?
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Bling

Bling

17 maj 2014 17:37

Bra när den möjligheten finns så man kan få slänga sånt man vill bli av med.
Jag var ute häromdan och såg en gås jag inte tyckte såg ut som en canadagås, googlade och fick fram grågås :-) och den hade orange näbb, kan det vara det du menar.
Kram

http://ting-bling.blogspot.se

 
Kaisa

Kaisa

17 maj 2014 17:53

Nej, jag ser inget konstigt med bilden.... Hm..
Vackra bilder för övrigt och det var en riktigt lång promenad som ni gjorde...

Solig kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

17 maj 2014 18:08

Vilka bedårande små ungar! Alldeles ulliga. Man skulle vilja klappa dem. Är gässen inte av samma art månne? Är det det som inte stämmer i bilden? Kram! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

17 maj 2014 23:42

Kan det vara så enkelt som att det är näckrosorna i sjön som inte ska vara där? Kram ♥

http://margot64.blogspot.se

 
Znogge

Znogge

18 maj 2014 11:00

Har tittat och tittat på bilden men kan inte klura ut vad det är som inte stämmer. Ljuvliga små ungar i alla fall!

Kram

http://znogge.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards