Direktlänk till inlägg 19 maj 2014

Svaret!

Av wiolettan - 19 maj 2014 08:26


Ny dag, ny vecka och nya möjligheter. Det gäller bara att se dom möjligheterna och göra det bästa som går av dom.


Helgen har varit bra. Lite jobbigt med att slänga saker, men vi ville passa på då de var så snälla och ställde ut en container här.


Vid  elva tiden var vi i Centrumkyrkan på söndagsgudstjänst. I går var det inspelning igen. Radions program ett var där och spelade in gudstjänsten som ska sändas söndagen den 17 augusti. Radions P1 kl 11.00, om ni har lust att lyssna så får ni höra något ifrån den kyrkan som jag tillhör. Jag tyckte att det blev bra men sedan vet jag inte hur det låter i radion. Vi sjöng starkt och musikerna var duktiga. Men, det viktigaste är ju budskapet. Pastorn pratade om längtan. Vilket är ned ärvt i oss på något sätt. Vi människor längtar ofta efter något och ibland vet vi inte vad.


Om någon undrar vad jag tyckte var lite annorlunda på bilden i förra inlägget så kommer svaret här.


 

Den här bilden visade jag igår.


 

Om jag visar  denna bild så kanske ni förstår vad jag ville säga.


Första bilden var en av föräldrarna en canadagås och den andre en grågås. Lite ovanligt tycker jag som aldrig har sett detta förut någon gång. Men tydligen är det inte så konstigt.


Jag tyckte att ni var duktiga på att gissa. Flera av er var inne på rätta svaret.








 
 
znogge

znogge

19 maj 2014 09:31

Det borde jag så klart ha upptäckt! Nåja, tror inte det är så vanligt men jag kan mycket väl ha fel!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Kaisa

Kaisa

19 maj 2014 09:40

Vad är skillnaden på dessa gäss? Fungerar de på olika sätt, har de olika lynnen? Usch så dålig jag är på sånt här....

Idag är det molnigt men helgen den har varit fin.

Kram på dig Wiolettan ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

19 maj 2014 10:06

Undrar hur ungarna kommer att se ut som vuxna?
Ha en skön måndag!
Kram, INgrid

http://stenstugu.com/wp

 
Annika

Annika

19 maj 2014 10:19

Tänk vad härligt att man lär sig nåt nytt varje dag. Tack för det. Vad roligt att radion var där i kyrkan och spelade in. Du undrade om det car min katt på bilden jag lade ut men det car grannens busiga Curry.
Ha en skön Måndag.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Piedra

Piedra

19 maj 2014 15:50

Kul att jag svarade rätt! :)
Längtan ja, vi har nog alla en stor längtan inom oss. En del fyller den med diverse saker, men det jag tror att vi alla längtar efter är att återupprätta förbindelsen med Gud.
Varm kram! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Lena

Lena

19 maj 2014 21:36

Skrollat & läst & sett dom helt fantastiska resebilder!! :))

Så du menar att 2 fåglar från olika ras/släkte fattar tycke för varandra?? det visste jag inte! blev väldigt förvånad!

Kvällskram på dej <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
GeddFish

GeddFish

19 maj 2014 22:14

Tänk vad bloggarna berikat våra liv, så mycket info och bra saker vi lärt oss!
Ha en god natt nu, fina Wiolettan. Själv är jag trötter och lägger snart huvudet på kudden. Kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Marit

Marit

20 maj 2014 01:41

Vilka fina bilder av gässen.
Nu fick jag också lära mig nåt nytt :)
Natti natti och sov gott!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
skrivmoster

skrivmoster

22 maj 2014 08:09

Fina bilder på gässen!
Roligt att vara med när gudstjänsten spelas in. Jag ska försöka att komma ihåg att lyssna i augusti. Sång och musik är trevliga och viktiga inslag i en gudstjänst tycker jag. Även i det finns budskapet. Predikan numera är kortare och ändå blir mycket bra sagt. Minns min barndom och "långrandiga talare" - min pappa var inte sån. Han var kort och kärnfull!

Ha en härlig dag! Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards