Alla inlägg den 20 maj 2014

Av wiolettan - 20 maj 2014 08:00


Jag har kommit underfund med att jag har en märklig humor, eller märklig känsla för sån´t som jag ser och får till något helt annat än vad det är. Kanske det kallas fantasi?


Det är likadant med ord och meningar. Min mysing skrattar ibland hejdlöst åt mina uttryck och vändningar på orden och att jag hittar på nya ord för saker och ting. Men, den glädjen unnar jag honom verkligen, nästan alltid. Ibland hör jag nämligen själv att det blir konstigt och då skäms jag.


Jag ska inte nu delge er något exempel för ni kanske också har märkt det på mina inlägg.


Förresten, ni ska få se några bilder, tagna för några dagar sedan.


 

Detta är ett apelsinskal, men ser ut som en liten baby, nästan. Det låg där på en bänk, då vi tog vår morgonrunda.


 

Denna bild tog jag då förskolans personal fick lära sig hur man snabbt släcker eldhärdar. Elden bildade nästan ett kors.


 

Ser ni ansiktet i denna flamma? Inte? Längst upp ser jag det hur tydligt som helst.


Strax ska vi iväg på en matinhandlingstur. Bra dag på er!!!





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards