Direktlänk till inlägg 29 maj 2014

Kunde det vara så lätt?

Av wiolettan - 29 maj 2014 08:39


Jaa, det kunde det, denna gång. För visst var det nåldynor på bilden i förra inlägget. Ni var alla duktiga på detta.


Men, eftersom den frågan var så lätt så sporrar det mig att försöka hitta på en svårare bild att gissa på.


   

Även denna har jag tagit, men vad tror ni att det är? Vet ni det, eller ser ni vad det kan föreställa?



   

I morse var det så kallt så de små gässlingarna gjorde allt för att komma så nära varandra som möjligt. Det såg så sött ut.  Fast solen lyste så var det en blåsig kall nordan som gjorde att inte bara vi utan även de små fåglarna frös.


 

Vi stod en stund och tittade och gång efter gång försökte någon av ungarna krypa längre in och närmare sina små syskon, det såg så gulligt ut.


Ha en bra dag.


 
 
Kaisa

Kaisa

29 maj 2014 09:48

Trevlig Kristi himmelsfärdsdag till dig! Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Kraka

Kraka

29 maj 2014 10:00

Det är ju inte helt lätt.. Någon typ av skrivmaskin, men så enkelt är det ju inte. Kanske en hålstansare för hålkort eller en apparat för att göra de där speciella hålmallarna som man använde till stenciler. Dem kunde man ju i och för sig göra med en vanlig skrivmaskin o man kopplade bort färgbandet. Det skulle också kunna vara en sättmaskin, alla texter sattes väl inte för hand ens förr?

Ha en trevlig helg!

http://kraka.moah.se

 
TantGlad

TantGlad

29 maj 2014 10:13

Först så ser det ut för att vara en skrivmaskin eller......kanske det är nån typ av vävstol kanske? Hmm....jag ger upp. Får återkomma och se om någon har rätt svar.
Fina bilder.
Önskar dig en fin helgdag.
Kramelikram från mig.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Ingrid

Ingrid

29 maj 2014 10:14

Jag är säker på att det är en sättmaskin. Det var min första tanke och för att få den bekräftad googlade jag och visst är det en sättmaskin.

Så söta de små gässlingarna är där de söker värme från varandra.

Ha en skön helgdag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Marlene

Marlene

29 maj 2014 10:35

Men vilka söta små dunbollar!

http://fdensammamamman.blogspot.se

 
Znogge

Znogge

29 maj 2014 11:33

En hålkortsstans från forntiden var min spontana gissning men så ser jag att Ingrid VET att det är en sättmaskin! Så då kopierar jag hennes svar och säger sättmaskin :-)

Kram och trevlig helg!

http://znogge.wordpress.com

 
GeddFish

GeddFish

29 maj 2014 12:08

Jag såg direkt att det var en hålkortsstansmaskin, men nu ser jag att jag var inte först med det!
Jaså, en sättmaskin? Jaha. Tidningstypografi, då.
Kramar, Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
gun

gun

29 maj 2014 12:45

Fina bilder... stackars fåglar. Fast solen lyser så är vinden bra mycket kallare nu. Jag gissar att är någon sorts skrivmaskin
kanske vid någon tidning:).
Spännande och se vad det är.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

29 maj 2014 18:28

Någon sorts tryckerimaskin måste det väl ändå vara. Kram! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Tezz på S/Y Endeavour

Tezz på S/Y Endeavour

29 maj 2014 22:28

Åh vilka söta fåglar! Ja det är stora och underliga temperatursvängningar..
Trevlig helg!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards