Alla inlägg den 4 juni 2014

Av wiolettan - 4 juni 2014 09:10


Mulet och grått väder, men inget regn och 10 plusgrader. Helt suveränt promenadväder för mig.


Gick vår 5 1/2 km runda som för mig tar cirka 1 timma och 20 minuter. Förstår om ni tycker att jag behöver lång tid på mig att gå den sträckan men tyvärr så får ni tycka det då, jag har svårt att knappa in den tiden.


"Alla går om oss", säger min mysing.


Det har han ju nästan rätt i, de flesta gör det. Vet ni vad jag svarade honom?


"Jo visst, men du får tänka på att vi är i alla fall över 40 år äldre än de flesta som går om oss, eller springer om oss, och, en del är vi 50 år äldre".


Jag förstår ju honom också, han skulle ju kunna gå mycket snabbare om han inte hade mig att ta hänsyn till.


 

Dessa små dunungar såg vi på vår runda. 


 

Även sothönan har fått ungar.

 

Här syns de lite bättre, de små liven.


 

Utanför, hemma hos oss möts vi av dessa fina rhododendron. Kommunen har gjort det fint.


Nu måste vi iväg ett tag, har lite mycket omkring oss. Hoppas att vi alla får en finfin dag.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards