Direktlänk till inlägg 31 juli 2014

Hej, igen!

Av wiolettan - 31 juli 2014 09:29



Här är jag. Roligt om ni också är kvar.


Det har.... Ojdå, jag höll på att skriva "det har varit en varm och jobbig sommar", men så kom jag på att ännu är inte sommaren slut, det är bara juli månad som är slut, strax. En dag kvar sedan kommer augusti som jag förknippar med lite ljumma, sköna och mörka sensommarkvällar. Förhoppningsvis inte denna hetta som har varit utan mer moderat värme.


Fast, detta med sol och värme är ju olika från person till person. Jag är, som ni nog alla vet vid det här laget, en vintermänniska, för mycket sol mår jag dåligt av, får soleksem med en besvärande klåda och hjärtat tycker att svalare luft är bättre. Men vi människor är olika som tur är. Jag får glädja mig med er som tycker att 30 graders värme är ljuvligt och underbart.


Vi har varit bortresta, inte utomlands utan "hem" till Ångermanland, Trehörningsjö med dess vackra omgivningar, har vi fått njuta av. Härligt. Får nog skaffa oss ett litet krypin där, det blir bra. Ingen dator fick följa med mig, tänkte att den också skulle behöva lite semester.


Om ni vill kan jag kanske visa lite bilder ifrån resan, framöver.


 

Den här skylten som fanns uppsatt vid ett matställe i Ö-viks området, tyckte jag var rolig. En efterlysning som har fått napp, så att säga.


Nu måste jag titta in till några som jag har längtat efter.







 
 
GeddFish

GeddFish

31 juli 2014 10:10

Hej!! Så roligt att läsa dina rader igen, Wiolettan!
Tänk att enligt skylten så kom sol, värme och badväder på min salig mans födelsedag!
Härligt att ni varit på Ångermanlandssemester. Jo, jag vet att du inte tål värmen så bra. Jag, däremot, är lycklig över den. Njuter, fast nattsömnen blir lite rubbad. Nu svalare, så lite bättre.
Väntar med spänning på bilder från resan! Ha en bra sistajulidag! Kram! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

31 juli 2014 11:13

Välkomna hem igen! Verkligen trevligt med några rader här och ett tassavtryck i min blogg. Ser verkligen fram emot att få läsa mer om resan och se lite bilder!

Kram <3

http://znogge.wordpress.com

 
Eva

Eva

31 juli 2014 11:34

Hej på dig ..kul att se dig tillbaka o ni verkar ha haft det skönt o visst är det vackert i vårt avlånga land. Ser fram emot bilder och det var en rolig skylt hi hi kram å njut av dagen

http://evasblogg.blogg.se

 
Anita

Anita

31 juli 2014 13:49

Visst är det skönt med värme men jag som du har lite svårt med det. Jag har fått vara inomhus under fläkten för annars får jag stora problem med min KOL.Men jag har glatt mig med alla barn som har kunnat åka till sjön eller havet och bada och sola.Men idag är det bättre. Bara 24 grader och halvklart. Ha det bra. Kram/Anita

http://www.123minsida.se/AnitaPaxi

 
TantGlad

TantGlad

31 juli 2014 14:29

Härligt att du är tillbaka och härligt att både du och din dator har fått vila ifrån varandra haha.... Skämtåsido så är det nog rätt skönt med paus ibland och koppla bort det här med datorer och sånt.
Men vilken rolig skylt du hittade. Värkligen rolig och vilken sommar det har varit hela juli. Fast det är många som inte gillar värmen och föredrar vintern . Man reglerar ju värmen själv då, och visst är det bra. Men jag ÄLSKAR värmen även om det har varit lite väl mycket nu ett tag. Man blir så slö och kan inte sova.
Ångemanland är fint och även Västernorrland där jag bor.
Må nu så jättegott och tack för ett trevligt inlägg.
Många kramar från mig!

http://tantglad.bloggo.nu

 
Lena

Lena

31 juli 2014 15:55

Förstår att ni haft en underbar tripp till din barndoms bygd <3 & såklart ska datorn vila, om man har ro med det, fast det har inte jag *skratt*

Vi har gillat skuggan allra bäst ett tag om jag säger så ;) sannerligen en sommar med otroligt fint väder, fast regn är åxå välkommet nu, så svamp & bär växer.

Kram på dej <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Grevinnan Blåst

Grevinnan Blåst

31 juli 2014 18:43

Härligt att du är tillbaka, och tack för en rolig bild. Värmen får mig att må dåligt. Andnöd, hjärtklappning och oerhört hög puls så det fladdrar i bröstet. Riktigt otäckt. Blir lite svalare nu i nästa vecka enligt klart.se men sen blir det varmare igen ett par dagar.
Kram från mig och även från "Tummelunsen". ;-)

http://grevinnekulingen.blogspot.se

 
gun

gun

31 juli 2014 20:42

Härligt att du är tillbaka här igen...
Kul med lite semester för er och jag ser med spänning fram
på att få se bilder från din resa.
Även jag som har älskat att ligga i den heta solen skyr den
som katten. Lir mig inte att bara ligga i solen utan för mig blir det skuggan!
Nu har även vi fått lite regn och en svalare luft.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Simona/ Att bara vara jag

Simona/ Att bara vara jag

31 juli 2014 21:01

Jag tycker om sommaren, men när det blir värmebölja håller jag mig helst inomhus eller i skuggan om det går... Det ska bli roligt att få se bilder från din och mysingens tripp till dina barndomstrakter.Kram

http://margot64.blogspot.se

 
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

1 augusti 2014 14:09

En semester behöver inte gå utomlands. Det är fint att semestra i vårt vackra sverige också.

http://sessie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards