Alla inlägg den 5 augusti 2014

Av wiolettan - 5 augusti 2014 08:32


Var kommer konstiga drömmar ifrån?  Skulle tro min hjärna och det gör mig lite fundersam.


I natt drömde jag att jag kände mig dålig och talade om det för min man.


Jo, det var ju tråkigt om jag skulle dö, tyckte han, "men, bara det går fort så, du får inte dra ut på det".


Igår var både han och jag till vårdcentralen för att ta prover, jag mitt PK prov och han skulle kolla blodvärdet.  Det gick rätt så bra inte allt för mycket folk. Men så synd det är om äldre människor i denna värme, dessa som har det jobbigt i vanliga fall och så på detta denna nästan tropiska värme. Är de sedan lite kraftiga, eller i övergångsåldern blir det kanske "tårta på tårta". Joo, jag vet att det blir så.


På tal om tårta. Jag fyllde år då jag var hemma i Ångermanland och blev firad med presenter och tårta. Jag fick flera nya katter till min samling bl.a


 

Min yngsta syster har bakat denna godsak. Hon är så duktig. Kan tyvärr inte bjuda på en smakbit för tårtan är uppäten.


 



Min mans present.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards