Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av wiolettan - 6 augusti 2014 16:41


Det är varmt, alldeles för varmt för min del.


Vill nästan inte har några kläder på mig men det passar sig inte för en som är 73 år att klä sig som ungdomar kan och får göra.

 

Så här långt kan jag sträcka mig. En vit  blus som är stor och inte sitter åt och i bomull. I alla fall hemmavid.


Men jag ska inte klaga, det har jag ingen anledning till. Har det bra och får fortfarande vara med.


Jag pratade häromdagen med min äldre syster som har fått reda på att hon har en demens sjukdom. Alzheimers. Hon glömmer nära saker, men har fortfarande sin humor kvar, vilket hjälper henne, vad jag förstår. Hon ville berätta en histora för mig, vilket hon också gjorde.


Ett äldre par hade fått fel på sin dörrklocka och ringde och anmälde detta. Inget hände på flera dagar så de kontaktade firman igen.


"Varför kommer ni inte och lagar vår dörrklocka"?


"Vi var och ringde på hos er i förrgår men ingen kom och öppnade".


 

Den här skylten fanns i en kyrka hemma i Trehörningsjö. Det budord som inte syns så bra vet ni vad det är?



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards