Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av wiolettan - 13 augusti 2014 11:16


Livet är omväxlande även som pensionär. Det händer både bra, mindre bra och dåliga saker. Igår till exempel hade jag förmaksflimmer och kom inte ut på någon promenad. Idag, flimret borta, vi har vandrat cirka 6 km och det känns bra.


Kommer ni ihåg att jag berättade om att vi hade fått presentkort för 700 kr som affärerna sa att vi inte skulle få använda för att de var ogiltiga? Det hade varit så mycket bedrägerier och förfalskningar av presentkort så företaget hade varit tvungen att upphöra med dom. Vi sände in alla 7 korten och har väntat.

 

Vi har nu fått våra 700:-, helt underbart.


Idag var vi och besiktigade bilen. Vi har en gammal Citroen från år 2000, fjorton år alltså. Den har varit snäll och har inte krånglat. Slitage blir det ju och saker går sönder, men den går.  Men, nu gick den inte igenom besiktningen. Det var de bakre bromsslangarna som det var fel på. På höger bak var det läckage och vänster bak skadad. Kanske inte kan säga så mycket om det efter så många år.


Men det  blir till att laga och besiktiga om. Våra 700 räcker nog inte.


 

Skulle bädda sängen och vad kom då fram på lakanet? Jag tycker i alla fall att det ser ut som ett hjärta. Kan tänka mig att det är en luftbubbla under.


 

Detta gem hittade vi ute på vår morgonrunda. Ett sån´t vackert hjärta. Ska nog föreställa ett hallon -eller jordgubbshjärta.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards