Alla inlägg den 16 augusti 2014

Av wiolettan - 16 augusti 2014 09:12


Igår kväll var det ett rejält regn- och åskväder här i Sundbyberg. Ja, inte bara här förstås. Jag hörde på radion att det har varit mycket med översvämningar i närkomunen Stockholm också. Källare, biltunnlar, gallerier och även vid en del tunnelbanestationer har det svämmat över av vattnet. Räddningstjänsten har varit överhopad av samtal ifrån oroliga personer som ville ha hjälp. 


Visserligen är det vackert med blixtar men de kan ställa till mycket med skada. Jag brukar räkna, ifrån blixt till åska hur många sekunder det går och får då reda på hur långt ifrån ovädret är.


Vid vår morgonrunda såg vi en del efterdyningar, vi gick vår vanliga 5.7 km runda. Igår däremot blev det bara knappt halva rutten eftersom vi hade en kompis till mysingen som övernattade hos oss och han ville väl inte så gärna vandra ut vid 6-tiden på morgonen. Men, vi var så fräcka så att vi gick iväg ändå, vanans makt är stor.


 

Vad säger ni om detta konstverk som vi hittade på vår promenad?


Mitt namn börjar på W och min favoritfärg är lila eller ceris. Och, visst är det ett hjärta, eller? Undrar vem som har målat det? För det måste ju vara till mig.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards