Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av wiolettan - 18 augusti 2014 09:34


Efter vår morgonrunda tog vi bilen ner till verkstaden kl. 7 i morse för byte av bromsslangar, som de anmärkte på vid besiktningen.


För mysingen känns det lite ovanligt för han har alltid förr lagat sina bilar själv och servat dem. Men, som han sa i morse, vi har råd och ryggen är inte så bra, så då känns det skönt att låta någon annan sköta jobbet.


Vi har  haft två häftiga regnoväder här över Stockholm med översvämningar och nedfallna träd som följd. Även blixt och dunder. Det har nästan sett ut som om blixten har slagit ner i ett träd vid Råstasjön, det var avbrutit på ett sådant sätt. Men annars så har den starka blåsten gjort en del ofog.


 

Detta mötte oss en morgon. Men, det var inte blixtens fel, utan att det blåste så hårt.  Ni kanske ser mig bakom stammen?


 

Helt stopp, rakt över vår promenadväg.


 


Dagen efter hade det bildats nästan en ny väg där alla som motionerar går eller springer. Att det kunde bli en sådan märkbar stig bara efter ett dygn? Men som ni ser så måste vi ju gå runt trädet.


Ha en finfin dag.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards