Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av wiolettan - 21 augusti 2014 08:15


Vädret, ja det är helt underbart. Uppehåll, svag vind och några små luckor av blå himmel ibland molnen. Kan det vara bättre? Ja, för många av er, men jag trivs.


Mysingen och jag är lite olika men vi trivs bra ihop och kärleken frodas. Som han sa i morse då vi pratade om att han inte var miljonär som sin bror att, " sex kan man köpa men inte kärlek, nöjen kan man köpa men inte lycka". Jag tyder det som om han är toppennöjd. Han såg lycklig ut då han sa det.


Men vi gruffade med varandra också, så tro inte att det bara är glatt och lätt fast det är mest det som jag brukar skriva om, i den mån jag skriver om oss två.


Nu blev vi osams om tiggare. Det satt, som vanligt en tiggare på Sturegatan och jag hade inga pengar på mig utan bad att få av mysingen. Men, nix, han ger inte dessa som sitter och tigger några pengar. Det kan vara delade meningar om detta men jag har svårt att gå förbi någon som behöver min hjälp av vad slag det vara månde. Det enda jag kunde få var att låna en krona av mysingen. En krona, inte mycket tyckte jag då och så var tjafset igång.


 

Vi hade på vår runda i morse hittat 4 st Loka och 1 st Coca Cola flaska oöppnade som han tog hem. De låg utspridda på gräset bara. Någon hade fått nog och orkade kanske inte bära hem dom igen. Vad tjänade inte vi på det?


Många säger att det är fel att det kommer så många hit och tigger och att vi inte ska ge dom något. Ja, visst är det fel, och, visst kanske de utnyttjar min blåögdhet, men det vet jag inte.






Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards