Alla inlägg den 1 september 2014

Av wiolettan - 1 september 2014 07:58


Borta bra men hemma bäst.


Visst är det märkligt. Före en resa så planerar och längtar man och tycker att det ska bli hur skoj som helst och det blir det också, för det mesta. Bara att se något nytt, berikar. Men ändå. Att sätta nyckeln i låset hemmavid, komma hem igen, är underbart. Denna gång var vi inte borta en hel vecka ens, men det var skönt att ligga i sin egen säng igen och sova. Jag tycker att min säng är bäst, lagom hård och lagom fast och lagom bred.


 

Här kan ni se var ordet "lagom" har sitt ursprung. En bild som jag tog under vår resa.


 

Den skylten fanns där ett stort antal ölburkar hade sparats. Närmare bestämt 22.000 burkar fanns uppradade och uppstaplade. Det gick inte att få med alla på en bild, de fanns överallt i rummet. Jag har smakat öl någon gång, men tycker inte att det är gott.


 

Mannen som har samlat dessa och donerat dem till museumet heter Kai Hansen.


 

Lite historia om samlaren. Jag tog en bild så slapp jag lägga allt på minnet.


Som sagt, vi hade en fin resa, inte mycket till regn och lagomt med sol, moln och plusgrader.


Orter vi stannade vid, eller reste till. Frövi, Karlskoga, Grums, Kristinehamn, Sunne, Hagfors, Ludvika, Borlänge, Långshyttan, Hedemora, Norberg och Sala. Alltså, vi var mycket i Värmland och Dalarna.


Det som det inte blev mycket av på vår resa det var promenader, så det var trevligt att vandra ut i morse, runt sjöarna här som vanligt och hälsa på, eller pratas vid, med några av våra morgonbekanta.


Nu en del att ordna. Kanske kommer det flera bilder de närmaste dagarna.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards