Direktlänk till inlägg 4 september 2014

Lite om resan.

Av wiolettan - 4 september 2014 08:48


Så där ja, nu är jag här igen. Jag får vänja mig vid att det inte går att blogga alla dagar, ej heller varannan dag, utan jag får ta dagen och tiden som den kommer. Roligt om ni mina bloggvänner ändå är kvar. För, det är inte bara roligt att blogga det är hur roligt som helst att få bli läst och kommenterad och att läsa om vad bloggvännerna gör och tänker.


Ja, min och mysingens resa ska jag kanske återanknyta till så att det kommer på pränt, om jag säger så. Jag skulle önska att ni alla hade en "mysing" som min, som lägger upp en resplan, med inbokade hotellrum, om det behövs, sevärdheter i stad och på landsbygd, museér och annat som har lite nostalgianknytning. Så sätter vi oss i bilen, kopplar in min födelsedagspresent, en ny GPS och ger oss iväg.


 

Denna vägskylt skulle behövas på många ställen. Ser ni att katten kröker rygg. "Våga er inte hit, dumma bilar"!


På ett ställe där vi åkte kom det en gåsfamilj gående över vägen, mysingen saktade in och de försvann ner i diket mot vattnet till och mysingen gasade på. "Sakta ner, snälla" sa jag, "det kan ju finnas flera gäss som ska över". Han gör oftast som jag säger, så foten på bromsen och vad ser vi precis då framför bilen, en katt som låg på vägen. Den steg upp och linkade iväg, verkade som om den hade gjort illa ena bakbenet. Hade den kanske blivit påkörd av en annan bil eller hade bara benet somnat till? Vet ej, katten försvann och jag hann inte fråga.


 

Den här skylten kommer jag inte ihåg var jag såg? Usch, att minnet ska vara så kort. Det måste ha varit en klok man eller kvinna som har sagt så, kanske en uppfinnare.


 

Toalett, tror ni eller?


 

Men nej, inomhus fanns denna apparat, dörren var nämligen olåst så vi kikade in. Undras vad det är för en lustig pryl och vad den används till?



Ojoj, mysingen ropar, vi ska iväg ut. Jag får återkomma för att hälsa på hos er.

 
 
znogge

znogge

4 september 2014 14:39

Jag tror det är ett gammalt ställverk!

Kram och på återhörande :-)

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

4 september 2014 22:03

Jag har egentligen ingen aning om vad det kan vara för någonting i det där lilla huset, men är böjd att hålla med Znogge.
Du har verkligen en rar mysing!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Sessie

Sessie

5 september 2014 14:36

Det är intressant att läsa om andras resor och utflykter och du, känn inte kravet att blogga varje dag, vi finns kvar om det så går veckor mellan inläggen, men det är alltid kul när du uppdaterat och när du kikar in hos mig.

Hoppas du får en trevlig helg.
stor kram från mig

http://sessie.se

 
Anita

Anita

6 september 2014 15:55

Jag tror också att det kan vara en toa men den på den sista bilden vet jag inte vad det är för något. Har aldrig sett något liknande.Nu har vi haft sommarväder här i två dagar, förhoppningsvis blir det flera. Nu har vi + 35 i solen och + 22 i skuggan och det är en bra bit in på eftermiddagen. Så bra att ni haft en trevlig resa. Jag hoppas ni också hade fint väder. Ha det bra.Kram

http://www.123minsida.se/AnitaPaxi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards