Alla inlägg den 13 september 2014

Av wiolettan - 13 september 2014 08:31


Idag blir det så, bara mysingen och jag för oss själva. Kanske därför jag kallar min man för mysingen. Nej, jag tror inte det. Då vi först träffades och började att umgås så blev det så att jag gav honom namnet Mysingen och han kallade mig för Gosan. Nu är det så att jag kallar honom fortfarande för Mysingen och han säger Älsklingen, Snuttis, Gosis bland många andra namn.


Men i alla fall, lördagen är här, min favoritdag.


Jag vet faktiskt inte varför jag tycker bäst om lördagar men det har jag alltid gjort, vad jag kommer ihåg.


Då jag var barn och gick i skolan var det färre lärotimmar just på lördagar.


Tonåring, då var det just på lördagar som jag var lite fri, kanske att gå ut med någon kompis om det inte var något hemma på jordbruket eller min sjuka mamma som tog min tid.


Nybliven vuxen, ja då var det också så att jag jobbade hela veckan, men lite kortare tid på lördagen. /Innan det gick snett förstås/


Gifte mig och sedan en grabb som gick i skolan, men inte på lördagar utan dessa dagar kunde  vi få rå om varandra lite mera.


Senare i livet, likadant. Lördagarna var den dagen som jag var ledig efter hela veckans arbete, efter den obligatoriska helgstädningen. Söndag då var det ju snart en ny arbetsvecka, eller hur?


Och nu, joo, vi städar på fredagar för det mesta för att ha lördagen ledig, med lite god mat till lunch och även speciellt till kvällen, gör vi lördag till vår dag. Mysingen och jag brukar för det mesta vara hemma då, för oss själva. Förra lördagen var vi visserligen hembjudna på middag hos ett par vänner, så sådant händer ibland även på lördagar men vi brukar försöka att ha dagen för oss själva. Det finns ju sex andra dagar som vi kan umgås med andra.


                

Men idag är det bara vi!    Låter det själviskt?  Ja, kanske är det så.                                     
          

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards