Alla inlägg den 15 september 2014

Av wiolettan - 15 september 2014 10:13


Måndag, helgen över och allt är som vanligt, eller?


Neej, inte riktigt, denna vecka är det nya saker att ta itu med, både lätta och svåra. Livet är nu en gång sådant, inte bara glädje utan det blandas hej vilt.


Men, vi tar oss an även denna utmaning och gör det bästa.


  


Idag en lugn dag, kan behövas efter igår. Vi brukar gå och lägga oss tidigt på kvällarna, någon gång mellan

halv tio och tio men igår var vi uppe till kl. 24.00, helt otroligt eftersom det inte var nyårsafton. Skojar lite.


Det var nämligen så att det var ju valdag och mysingen åkte iväg redan strax efter nio på morgonen och var inte hemma förrän halv elva på kvällen. Han var behjälplig i en röstlokal i Hallonbergen. Mycket intressant, mycket arbete och mycket jobbigt, kontentan av det hela, enligt honom. Han fick göra allt utom att han inte åt någon riktig mat på hela tiden, ett par mackor och en banan och kaffe förstås. Så blir det då man är snäll och effektiv.


 

Fick lite blomster att ha på balkongen av en kompis som övernattade hos oss. Lyser upp så gult och vackert.


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards