Alla inlägg den 16 september 2014

Av wiolettan - 16 september 2014 11:26

  

Sju grader plus och solen försökte tränga igenom morgondimman. Alltså ett fint och bra morgonpromenadväder.

Både mysingen och jag har haft ont i våra ben och ryggar, tror att vi har gått för mycket och för länge.

Så därför tog vi en kortare promenad i morse, på 1 timme och 10 minuter inkl. småprat med en annan tidig

flanör.


Vi skulle ju också iväg på var sitt håll sedan. Mysingen som vakt i SPF:S lokaler och jag till vårdcentralen för

det obligatoriska provet på Waran värdet.


 

Nu har den första stora skyskrapans lägenheter vid Tuletorget sålts. Det var mycket eftertraktat. En del satt

hela natten och köade och då vi gick förbi såg det ut så här, i tidiga ottan. Om ett tag så är det inflyttningsdags.


Det andra höghuset är inte riktigt klart ännu.

       

Det har varit mycke arbete för byggjobbarna och vi har fått se hur det hela har framskridit.


 

Det är två stora schabrak som nu "pryder" sin plats på Tuletorget. 16 våningar högt. Där finns det ettor,

tvåor och fyror. Varför inga treor vet jag inte. Undrar vad de kostar? En förmögenhet skulle jag tänka mig.


Snart dags för lunch, är riktigt hungrig nu efter all gåning.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards