Alla inlägg den 22 september 2014

Av wiolettan - 22 september 2014 08:03


Jaa, jag vet inte vad vi annars ska kalla oss, jag och mysingen den här morgonen.


Jag sov lite dåligt inatt, vaknade ungefär en gång i timmen och vid fem-tiden var jag tvungen att stiga upp och

strax före sex gick vi ut på vår morgonpromenad. Vi har inte kunnat vandra som vanligt på nästan hela veckan för att mysingen stod eller gick nästan hela valsöndagen, för en vecka sedan, han var valförrättare, gick hemifrån kvart över nio och var inte tillbaka hemma förrän halv elva på kvällen. Men, det blev lite för mycket för hans unga kropp, lite sviter, inflammation i muskler. Därför har vi tagit det försiktigt med promenader.


Tillbaka till i morse. Vi vandrade iväg, trötta kanske men ändå, vi gick, runt Råstasjön och Lötsjön. Ni skulle ha sett oss då vi kom hem igen, det var en härlig syn. Dyvåta från topp till tå, nästan. Ni kanske har hört på radion att det har utfärdats en klass ett varning för Stockholms området beroende på att det regnar och blåser så mycket. Jag lovar, det är inte skönt ute och i radion varnas det för den starka blåsten som har gjort så att träd har ramlat över vägar och det ymniga regnet som ställer till det för bilister med vattenplaning och dylikt. Elströmmen har försvunnit för en del.


Vi kunde ju ta av oss alla blöta kläder, byta om, vi hade inte ens regnjackorna på. Hörde just på trafikradion

ett råd att försöka att arbeta hemifrån, alltså inte gå ut. Men för oss som är pensionärer är det inte så lätt. Jag har en tid att passa hos frissan nu på förmiddagen och kl nio ska mysingen vara på ett sammanträde.


Det är bara att sätta igång och vara glad, för det är vi ju. Glad och tacksam att få vakna ännu en morgon och

kunna stiga upp och gå.


 

Regnväder.


 

Ett stenhjärta på vår väg. En sten som har bildat ett hjärta. Märkligt.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards