Alla inlägg den 24 september 2014

Av wiolettan - 24 september 2014 15:49


Höst, nu har vi fått höst det är bara att konstatera. Plus fem grader, småregn och träden börjar att gulna. Men å andra sidan, inget annat att vänta, det är ju snart oktober och idag endast 3 månader kvar till julaftonen.


På tal om jul så har vi varit och sjungit julsånger idag. Vi i vår lilla kör övar för två framträdanden. Ett som "Luciatåg" och ett annat på en glöggträff, båda gångerna blir det julanknytning på sångerna, vilket passar bra. Så det gäller för oss att öva. Tänk er oss "gamlingar" komma intågande med ljus i händerna, glitter i håret och föreställa ett Luciatåg.

Intet öga torrt, eller?


Min bror, som bor i Farsta söder om Sthlm, och jag möttes vid S:t Eriksplan i går och gick sedan till Filadelfiakyrkan och lyssnade på Huskören där min man är med och sjunger. Det var en riktigt trevlig sångstund. Det var rätt så mycket med folk fast det var en vanlig tisdag.


Efteråt var det kaffesamling för de som ville, men vi gick ut och åt på restaurang i stället, för oss var det matdags och inte kaffedags.


 

Kan någon säga vad detta är? Kan tänka mig att det kan vara nå´n svamp, eller?


Det fanns vid en stubbe vid Lötsjön.


 

Vid samma sjö finns denna, som har blivit uppsatt nu i sommar. Föreställer Sverigekarta.


 

Tro det eller ej, men nog är väl detta också en bild av Sveriges karta? Ett vanligt litet moln på himlen.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards