Alla inlägg den 30 september 2014

Av wiolettan - 30 september 2014 16:00


Skrev igår om föräldrar, barn och mobiler.


Här kommer lite mer telefonsnack.


Åkte in till sta´n med tunnelbanan. Det var tidigt på morgonen för jag hade en tid på Karolinska att passa. De skulle kolla min pacemaker.


Jag åkte mycket kollektivt förut då jag jobbade och det var tidiga mornar så jag har ju så att säga vanan inne, med stressen och jäktet som präglar människor den tiden.


Förr, var det så att nästan alla hade en Metro att läsa, en annan tidning eller en bok. Några kanske halvsov, vilade inför dagens jobb, eller tjejer som satt och sminkade sig, hade kanske inte hunnit det hemma förut, eller åt på en frukt, macka eller så. Många gånger var det kompisar eller arbetskamrater som satt och pratade med varandra. Det var lite liv och rörelse.


Därför blev jag förvånad, denna gång. Jag kommer in i vagnen, inte många ljud hörs, utrop av stationer och så, men annars. Tyst, totalt tyst.  Vet ni vad det beror på? Joo, nu sitter nästan alla med en makapärr i handen och skriver eller läser, helt uppslukad av vad de hör eller ser i mobilen eller vad det nu är.


Tiderna förändras och ofta, vi med dem. På både ont och gott, kan jag tycka. Är jag efter min tid och gammalmodig? Visst, jag ser många fördelar med att hela tiden vara "tillgänglig och uppkopplad" men bara vi inte glömmer bort varandra, glömmer bort närhet.


 

Kan det vara så här illa?



  
Några tankeväckande ord.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards