Direktlänk till inlägg 2 oktober 2014

Pessimist och optimist.

Av wiolettan - 2 oktober 2014 08:38


Ja, vad ska man säga. Är det inte det ena så är det, det andra. Är det inte så det sägs?


Men, det kanske inte är så mycket annat att vänta? Vaddå så mycket annat att vänta, det är det visst det. Många fina friska dagar framför oss med sång och glädje. Inte ska vi väl dra ner rullgardin så där bara? Upp med hakan och se framåt. OK.


Idag ingen ute promenad, vi har endast varit till SPF lokalen. Mysingen skulle lämna protokoll han skrivit, för underskrift och så måste han laga deras skrivare, de ringde igår och sa att den inte fungerade. Men, det gör den nu.


Stjärnorna skriker inte,

blommorna skriker inte, träden skriker inte.

Det är bara det plågade och oroliga hjärtat, som skriker med

allt högre decibel.


Så står det i en bok med ordspråk som jag har. Kan ligga något i det.


I samma bok står det:


Sorgen har en broder på jorden,

som heter Tröst och en syster i

himmelen, som heter Guds Frid.


Önskar er en bra dag med en sann liten barnhistoria.


Pappa och Bosse var på väg hem från ett möte i kapellet.

"Pappa, tävlar dom i församlingen om att vara bäst på att be"?

"Neej, varför tror du det"?

"Jo, för när nån har bett riktigt länge så ber en annan ännu längre, och pastorn sa ju idag att farbror Eriksson leder i bön.



  
Detta såg vi på en trottoar en morgon.



 
 
GeddFish

GeddFish

2 oktober 2014 09:50

God morgon, Optimist! Du är visst ingen Pessimist. Men du har prövningar.
Usch, ja. Det har jag med, såna som inte står skrivet i bloggen. Men, det löser sig, bara att be. Jag vill så gärna också vara optimist.
Nu till ögonläkaren för min del. Cykla fram på höstlövade vägar.
Kram, du fina goa ♥ /Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

2 oktober 2014 10:22

Det gäller minsann att försöka vara optimist och tänka glada tankar och det tror jag att du gör. Visst har väl alla sina mörka stunder då det mesta känns tungt och trist, men de får inte ta överhanden.

Det var en söt barnhistoria! Det är inte illa att leda i bön.

Ha en skön dag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
znogge

znogge

2 oktober 2014 12:14

Det var en söt liten historia! Fullt logisk också för alla vet vi att det finns böneledare ;-)

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Piedra

Piedra

2 oktober 2014 14:52

Man blir ingen pessimist bara för att man inte är uppåt jämt. Drabbas man av prövningar är det inte lätt att håla humöret uppe. Fina ordspråk du hittat! Varm kram! <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
TantGlad

TantGlad

2 oktober 2014 19:05

Det är härligt att vara uppåt och hellre optimist. Man har inte roligare än vad man gör sig. Livet ska levas NU.
Minns gårdagen, lev idag och hoppas på morgondagen

Fina tänkvärda ordspråk.
Önskar dig och mysingen en jättefin kväll.
Varma optimistiska kramar till dig possitiva vän.
Kramkram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Musikanta

Musikanta

2 oktober 2014 20:49

Fin liten barnhistoria! Jag är för det mesta optimist men det är klart att man kan ha sina sorgsna dagar. Bra med en man som är bra på att laga skrivare - jag antar att han är bra på datorer också! Det är en stor hjälp att ha en sådan i huset.
Kram från Ingrid

http://Musikanta.blogspot.se

 
gun

gun

2 oktober 2014 22:21

Vad fin barnhistoria och tänkvärda ordspråk.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.sesen.se

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

3 oktober 2014 13:51

Ingen kan vara glad och uppåt jämt.. Inte är man pessimist för det!
Solig kram till dej

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

4 oktober 2014 08:07

Vad fint budskap någon ritat på trottoaren. Precis sådant man behöver läsa då och då.

Man kan inte vara pigg och glad jämt (även om man önskar att man var det). Alla har sina lite sämre dagar och även om man klagar lite då så är det inte att vara pessimist. Jag tycker du verkar vara en optimist :)

Trevlig helg på dig♥

http://sessie.se

 
Bling

Bling

4 oktober 2014 12:16

Håller med kommentarer ovan, man behöver inte vara pessimist. Livet kan vara otroligt jobbigt och det går inte att alltid vara glad.
Bra citat och historia :)
Lördagskram ♥

http://ting-bling.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards