Direktlänk till inlägg 8 oktober 2014

Vädrets makter och talets gåva.

Av wiolettan - 8 oktober 2014 06:59


Regn och åter regn, det riktigt öser ner och blåser.


 

Bilden tagen i morse innan det hade ljusnat. 


Så vet ni vad? Jo, i morse gick vi inte ut på någon promenadrunda som vi alltid brukar göra om inte någon av oss är sjuk förstås. Vi tar ju promenader i ur och skur, men eftersom vi ska till sångövningen nu på förmiddagen så ville vi inte bli alldeles dyblöta innan.


Annars? Livet rullar på och det är härligt att få leva.


På tal om att rulla. Skönt att vi inte hade ett sådant väder som i dag, i förrgår, för då var vi ute på en liten Ålandskryssning med SPF. Vi brukar ibland följa med på deras resor.


 

Inga stora vågor som synes.


 

Vi åkte buss till Kapellskär och sedan var det bara att sitta kvar i bussen som åkte upp på färjan. Vi var inte så många resenärer, men vi hade det trevligt. Ser ni mig här? Vi sitter och äter lunch.


 
Denna gång tyckte vi att det skulle vara intressant för det var en författare som skulle hålla föredrag. Och, det gjorde hon med den äran. I en timme pratade hon, utan manus, om sitt liv och sina böcker. Katerina Janouch, född i Prag men kom som ung, med sina föräldrar till Sverige. Det blev en mycket innehållsrik och trevlig stund. Vi satt alla som klistrade och lyssnade till hennes berättelse om med och motgångar under sitt, nu femtioåriga liv.


Jag beundrar och är "lite avis", de som kan prata inför stora samlingar och gör det helt löst och ledigt. Vilken gåva.








 
 
Att vara bara jag

Att vara bara jag

8 oktober 2014 08:19

Ni ser ut att ha det riktigt mysigt och trevligt på kryssningen :) Javisst ser jag dig där du sitter, men jag fick förstås titta ett tag på bilderna innan jag till slut såg var du satt :) Kram ♥

http://margot64.blogspot.se

 
GeddFish

GeddFish

8 oktober 2014 08:25

Så många som åker på resor med SPF, men jag är besviken här, har inte kommit med på något, men det kan kvitta nu.
Jag var ju till Åland med Birka Cruise för ett par år sedan, men det var lång bussresa till Stockholm först.
Ja, det är skönt att leva, det tycker jag också, har mycket kul för mig, har accepterat att jag lever själv.
Kramar! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
znogge

znogge

8 oktober 2014 09:44

Så trevligt med en aktiv pensionärsförening. Min svärmor har varit väldigt aktiv medan min mamma valt att inte engagera sig. Men det är så klart väldigt olika hur man är som person...

Talare kan vi inte vara alla heller men faktum är att det är mycket av en vanesak.

Kram och ha nu en härlig onsdag!

http://znogge.wordpress.com

 
Musikanta

Musikanta

8 oktober 2014 11:23

Jag har ju själv en kör i SPF - en sådan resa kanske man kan tänka sig att göra tillsammans någon gång. Men då får det nog vara på vårkanten eller tidig på hösten så det inte gungar för mycket.
kram

http://Musikanta.blogspot.se

 
Rozie

Rozie

8 oktober 2014 16:29

Vad mysigt! Kryssningar är alltid trevligt att vara med på. Katerina Janouch är verkligen en intressant kvinna. Så himla duktig.
Ha det gott & stor KRAM ♥

http://roziefilosoferar.blogspot.com

 
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

8 oktober 2014 16:37

Ja det sägs ju att grönt te ska vara bra, och tror man på det så har det säkert starkare kraft på en haha:) Två av de där tesorterna i förpackningen är ju faktiskt grönt te - fast med smak;). Bara grönt te gillar jag inte alls.

Jo träningen är något jag verkligen behöver för att må bra, men nu måste jag pausa från den:( Har fått så ont i ryggen och så har en gammal skada i foten gått upp. Allt går emot mig och jag bara så less på allt.

Kramar

http://sessie.se

 
Cija

Cija

10 oktober 2014 11:09

Vi brukar åka över till Åland just från Kapellskär men kör av båten i Mariehamn för att sedan fortsätta till Långnäs för nästa båt som tar oss till lite släkt ute på en av öarna. Är så vackert runt Åland :)
Ni verkar verkligen ha trevligt på båten :)

Kram

http://cija.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards