Direktlänk till inlägg 10 oktober 2014

Hundar, ett favoritdjur.

Av wiolettan - 10 oktober 2014 08:45


Jag såg några helt underbara hundar ute en dag.


Här, där jag bor verkar var och varannan ha hund. Men nu var det inte bara en hund utan flera.


Först kom en ung kvinna rastande fyra hundar. En schäfer, en labrador, en pudel samt en som jag inte vet vilken ras, någon blandras. På långt avstånd såg jag pudeln stanna och göra ifrån sig, damen plockade upp,. Då de kom närmare mig var det labradorens tur, damen plockade upp. Men då hon gjorde det hade hon inte koll på att hennes flock spärrade vägen för mig, med hundbanden. Jag är inte rädd för hundar men har blivit biten av en, därav känner jag en viss respekt för obekanta hundar. Så jag stannade snällt och väntade tills damen hade "plockat" färdigt. Så lyfte hon blicken och fick syn på mig där jag stod och bidade min tid.


"Oj, då", sa hon.


Ja, vad kunde hon annars ha sagt. Inte mycket, kanske förlåt. Men mig gjorde det inget, jag hade inte bråttom.


Det finns flera hunddagisar här i närheten av där vi bor. Heter det förresten så, hunddagis? Dagis har ju övergått till att vara förskola.


En manlig ledsagare hade inte mindre än fem hundar, eller var de kanske sex stycken. Vilken pli han hade på dom, de lydde direkt, fantastiskt roligt att se. Det som jag uppskattar mest då dessa, ska vi kalla dom "skötare", kommer med sina många hundar är att ingen av hundarna skäller. Annars kan det ju vara ett rysligt gläfsande på små hundar, men inte dessa, de småspringer så lätt och enkelt bredvid de stora och verkar att må bra. Då njuter jag.


 

Denna bild har jag tagit vid ett annat tillfälle.


 

Min ena systers sons ena hund. Bilden tog jag för några somrar sedan. Helt underbar hund.



 
 
GeddFish

GeddFish

10 oktober 2014 09:20

Jag njuter också av att se väluppfostrade hundar. Och jag tror att hundarna vill ha det så. Annars är jag ju kattmänniska.
Lyckad bild på honom där med det stora antalet, det kan vara en som jobbar med att sköta hundar, s.k hunddagis.
Fredagskramar ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

wiolettan

10 oktober 2014 10:00

Håller med dig Gerd, katter är också för mig nummer ett. Det kan ju bero på att jag har aldrig haft hund, bara katter, men några av mina syskon har haft hundar.

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

10 oktober 2014 09:56

Ja hundar är härliga! Det bästa jag vet, men det vet du redan.
Nu ska jag snart åka och hämta mina tre.
Kram och ha en fin fredag!

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

wiolettan

10 oktober 2014 10:02

Jo, det vet jag och jag tycker att det är härligt att läsa om dig och dina hundar och att se hur fint du handskas med dom.
Hoppas att du också får en fin fredag.

 
Portvaktens dotter

Portvaktens dotter

10 oktober 2014 11:50

Jag älskar både hundar och katter. Och jag tycker att det är härligt att se när hundägarna, eller den som för tillfället är ute med hundarna har pli på dessa. Då blir man verkligen glad.
Kram och trevlig helg

http://portvaktensdotter.blogspot.se

wiolettan

10 oktober 2014 14:20

Visst är det så. Hundarna mår ju så mycket bättre då också.
Jag är egentligen en kattmänniska och tycker att katter är det mysigaste av tamdjuren.
Trevlig helg tillbaka

 
Annika

Annika

10 oktober 2014 12:31

Tittar in för att önska dig en fin helg. Visst är det härligt med hundar. Tänk vilket fint sällskap det är för många.
Kramen

http://www.badtant.bloggo.

wiolettan

10 oktober 2014 14:23

Hoppas att du också får en fin helg. Sällskapsdjur är verkligen något som många inte kan vara utan och mår mycket bättre av att ha.
Jag har haft katt i många år och det var så mysigt att komma hem och vara väntad av ett litet djur. Sessis, t.ex satt vid dörren ungefär samma tid varje kväll, innan jag kom hem.

 
Rozie

Rozie

10 oktober 2014 12:44

Din systersonson har en otroligt vacker och fin vovve. Jag själv är omgiven av tre kissemissar.
♥ Kram ♥

http://roziefilosoferar.blogspot.com

wiolettan

10 oktober 2014 14:26

Visst är han fin, Rocky.
Lyckliga dig som har tre katter. Älskar katter men min "nye" man, mysingen, tål inte katter, är allergisk.
Ska inte klaga, jag har haft förmånen att ha katt ifrån det jag var barn och tills jag var nästan 60 år.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards