Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av wiolettan - 12 oktober 2014 08:45



Skrev för några dagar sedan om hundar, fina och härliga djur, trogna sina mattar och hussar.

Nu är det kattens tur, jag är ju mer en kattmänniska. 


 

En del av min kattsamling.


Jag älskar katter och skulle vilja nämna några mer eller mindre kända citat om just katter.



Det är ofattbart, vissa människor tror att deras katter är människor – och de menar det som en komplimang.


Katter precis som män, är smickrare.

 

Är det inte vidunderligt hur katter kan skaffa sig vänner och få inflytande över människan utan att ha läst en bok.

 


Jag tar några till då jag ändå håller på.

Citat om katter alltså.


Jag tror att en av grunderna till av vi beundrar katten är hans förmåga att vara ensam. Den ser alltid ut att kunna klara sig oavsett vad den gör, eller ser ut att göra.

 

Jag har precis förärats en perserkatt, och den tror att jag har blivit förärad den.

 

Jag kan med kärlek säga att jag tycker om katter. En katt är ett djur som har fler människolika känslor än nästan någon annan.


Dimman kommer på kattassar.


Det där citatet, "dimman kommer på kattassar", det låter så fint, precis som det är, katter smyger sig fram, inte lätt att höra då den kommer tassande.


En katt kanske inte verkar så tillgiven som en hund, men skenet kan bedra. Katten har bara ett annat sätt att visa det på, plus att den är så självständig på något sätt. Vill den inte komma då man ropar så gör den inte det.


Om man har varit hemifrån  någon vecka så blir en hund så otroligt glad och hoppar och har sig, vill inte lämna ens sida för en sekund  och vet inte på vilket sätt han riktigt ska visa att man är efterlängtad och har varit saknad.


En katt däremot, inte alltid samma sak. Jag hade en katt som alltid ville ut på balkongen strax innan  han visste att jag skulle komma hem ifrån jobbet, stod och kikade efter mig och sprang sedan till dörren och mötte mig, superglad. Men, hade jag varit borta flera dagar, då blev han sur. Visade med all tydlighet att jag inte betydde något alls. Bevärdigade mig knappast med en blick utan gick till ett annat rum och höll utkik. Precis som den ville straffa mig för att jag hade lämnat honom så länge. "Då du inte  bryr dig om mig så bryr jag mig inte om dig heller".


             

Några kattbekanta.



Vi ska vara rädda om djur, tama eller vilda, de berikar våra liv och har en funktion, var och en på sitt sätt.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards