Alla inlägg den 16 oktober 2014

Av wiolettan - 16 oktober 2014 08:45


Det har varit lite mycket runt om oss nu i några dagar. Det behövs inte så många åtaganden förrän det är fullt i agendan nu för tiden. Annat var det förr då man heltidsjobbade. Men nu behövs det bara någon sak så är bladet fullt. Tror att jag skriver med större bokstäver nu, det ryms så lite då, så det är därför jag inte hinner just någonting.


Jag har varit till vårdcentralen och tagit PK provet. Visade på 2,4, bra tycker jag men läkaren vill att jag ska komma och kolla om 3 veckor igen. Bara det tar ju tid. Fick sitta i väntrummet på labbet i över en timme denna gång.


Varit på sångarträff.


Så har vi varit på månadsmöte på SPF. Det var en radiopratare som underhöll och vi fick lyssna på väl utvalda bitar ur radions digra program, från förr i tiden. Till exempel då Snoddas slog igenom i Hylands hörna, då Sven Jerring hade intressanta och mysiga barn i Barnens Brevlåda, Lennart Hyland referade ifrån någon match, på sitt snabba sätt. Plus mycket, mycket annat. Det var en trevlig nostalgisk stund.


Vill visa några bilder som jag tog en morgon, vid vår morgonrunda.


    

Två av svanfamiljens fem ungar var modiga och gick fram och nästan nosade på en bil.


 

Mamma svan och pappa svan plus de andra tre ungarna ligger vid strandkanten och kollar hur det går.


 

De börjar bli lite oroliga. "Ska dom inte komma tillbaka snart"?


 

Så där. Nu är familjen samlade igen, fem ungar och föräldrarna och simmar ut på sjön.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards