Direktlänk till inlägg 16 oktober 2014

Svanungars utflykt, och vår.

Av wiolettan - 16 oktober 2014 08:45


Det har varit lite mycket runt om oss nu i några dagar. Det behövs inte så många åtaganden förrän det är fullt i agendan nu för tiden. Annat var det förr då man heltidsjobbade. Men nu behövs det bara någon sak så är bladet fullt. Tror att jag skriver med större bokstäver nu, det ryms så lite då, så det är därför jag inte hinner just någonting.


Jag har varit till vårdcentralen och tagit PK provet. Visade på 2,4, bra tycker jag men läkaren vill att jag ska komma och kolla om 3 veckor igen. Bara det tar ju tid. Fick sitta i väntrummet på labbet i över en timme denna gång.


Varit på sångarträff.


Så har vi varit på månadsmöte på SPF. Det var en radiopratare som underhöll och vi fick lyssna på väl utvalda bitar ur radions digra program, från förr i tiden. Till exempel då Snoddas slog igenom i Hylands hörna, då Sven Jerring hade intressanta och mysiga barn i Barnens Brevlåda, Lennart Hyland referade ifrån någon match, på sitt snabba sätt. Plus mycket, mycket annat. Det var en trevlig nostalgisk stund.


Vill visa några bilder som jag tog en morgon, vid vår morgonrunda.


    

Två av svanfamiljens fem ungar var modiga och gick fram och nästan nosade på en bil.


 

Mamma svan och pappa svan plus de andra tre ungarna ligger vid strandkanten och kollar hur det går.


 

De börjar bli lite oroliga. "Ska dom inte komma tillbaka snart"?


 

Så där. Nu är familjen samlade igen, fem ungar och föräldrarna och simmar ut på sjön.



 
 
GeddFish

GeddFish

16 oktober 2014 09:15

Godmorgon!
Nu har jag landat här hemma igen och promenerar runt i BloggLandia. Det känns bra, vill ju veta hur mina vänner har det.
Javisst är det lätt att få agendan full som panschis!
Vilka fina svanbilder du bjuder på!
Ha en fin dag och varm kram, Gerd ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

wiolettan

16 oktober 2014 10:10

Välkommen hem igen. Förstår att du haft det trevligt hos barn och barnbarn.
BloggLandia, bra namn.
Ha en bra dag du också Gerd och kram till dig.

 
Musikanta

Musikanta

16 oktober 2014 09:36

Dina bilder får mig osökt att tänka på Den fula ankungen. Vem kan ana att svanungarna ska bli så vackra när de är vuxna? Fina bilder!
Det hade varit roligt att höra det föredraget, jag var ju med också på den tiden. Har t.o.m spelat piano på två tillställningar där Hyland var programledare...
Kram från Ingrid

http://Musikanta.blogspot.se

wiolettan

16 oktober 2014 10:14

Precis vad jag tänker på då jag ser dessa svanungar, de blir ju inte så där vita och vackra första året.
Ja, du Ingrid, det var ett mycket intressant och humoristiskt program han hade lagt upp, Birger Eriksson.
Tänk att du har spelat piano hos Hyland. Starkt.
Kram!

 
Comsi comsa

Comsi comsa

16 oktober 2014 12:01

Så härligt att PK-provet var bra, gillar skarpt när saker är bra. :)
Ofta funderar jag på om jag gör saker långsammare då tiden inte räcker till och det förstår jag att jag gör. Förr var jag fingerfärdig som få men idag klumpig som få.

Varm kram ♥

http://egopyret.blogspot.se

wiolettan

16 oktober 2014 16:17

Ja, det är lite nervöst varje gång det ska kollas.
Där har vi det. Jag gör allting i sakta mak, det går inte så snabbt längre.
Jag har svårt att föreställa dig klumpig.
Kram!

 
znogge

znogge

16 oktober 2014 12:31

Vilken vacker bild på svanfamiljen! Tänk vilken utveckling svanungarna genomgår!

Kram

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

16 oktober 2014 16:17

Svanar kan vara så elaka, har jag hört, men de är otroligt vackra, i alla fall som vuxna.
Kram!

 
Rozie

Rozie

16 oktober 2014 13:10

Jättefina bilder på otroligt vackra fåglar.
Ha det gott & STOOOR Kram! ♥

http://roziefilosoferar.blogspot.com

wiolettan

16 oktober 2014 16:18

Tack! Visst är de fina. De är så otroligt vita.
Stor kram tillbaka till dig.

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

16 oktober 2014 18:09

Vilka fina svanbilder!
Ja jag har sömnproblem sen olyckan, därav min enorma trötthet.
Kramkram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

wiolettan

16 oktober 2014 18:49

Tsck, svanar är så majestätiska på något sätt.
Hoppas att du kan komma tillbaka helt nu då du får jobba lite mindre tid, ett tag.
Sömn är så viktig.
Kram tillbaka.

 
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

16 oktober 2014 19:34

Svanar är så himla fina, men lite otäcka tycker jag. Kommer de för nära så kan de ju fräsa ordentligt hihi:P

Det tar alltid tid på vårdcentraler och så. För att inte tala om de gånger man måste besöka akuten. Det kan ju ta hela dagen.

kram kram

http://sessie.se

wiolettan

16 oktober 2014 21:14

Håller med dig helt om svanarna. Har de ungar i närheten kan de bli riktigt arga.

Det är jobbigt och sitta och vänta, på labbet.
För min egen del har jag suttit på akuten en gång och då fick jag komma in nästan direkt, eftersom det var hjärtat som krånglade.
Kram till dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards