Direktlänk till inlägg 20 oktober 2014

Lite allvar, lite skoj.

Av wiolettan - 20 oktober 2014 08:45


Igår var vi till Mälarökyrka på Ekerö och var med om en fin gudstjänst. Huskören som mysingen är med i, var med och sjöng, det var så vackert. Jag älskar sång och musik.


 

Denna satt på väggen, i kyrkan. Med ett litet hjärta på.


 

På morgonrundan tog jag en bild på denna fina ek som börjar bli lite höstlik.



Några konstigheter som jag läste igår.



Ett av livets mysterier är hur en 2-kilos låda med godis., kan göra att en kvinna kan gå upp 5 kilo i vikt.


Ju äldre du blir, desto svårare är det att minska i vikt, därför då har din kropp och ditt fett blivit verkligt goda vänner.


Konstigt, du hänger in någonting i din garderob för  ett tag, sedan krymper det två storlekar.


Min hjärna inte bara vandrar iväg ibland, ibland lämnar den mig totalt.


Det bästa sättet att glömma dina problem är att gå i för trånga skor.


Det bästa med att leva i en liten stad är att då du inte vet vad du gör, så vet någon annan det.


Just när jag vant mig vid gårdagen, så  kommer idag.





 
 
GeddFish

GeddFish

20 oktober 2014 09:05

Jo men visst är det väl så med alla de här konstigheterna. Dyker de inte upp nu så kommer de säkert en annan dag, månad eller år!

Ekar är pampiga och trygga. Och sång och musik är stor glädje.
Ska till kören ikväll. Sköj.
Ha en fin måndag!
Kram, Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

wiolettan

20 oktober 2014 09:32

Så är det nog.
Jag tycker mycket om ekar, denna är ju inte så gammal men lite pampig ändå.
Håller med dig, det är sköj att sjunga. Min syster i Västergötland säger också sköj.
Kram!

 
Annika

Annika

20 oktober 2014 10:34

Härliga funderingar. Nu gick jag igång lite....Finns det nåt svar tro.
Ha nu en fin Måndag. Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

wiolettan

20 oktober 2014 11:51

Tyvärr, än har jag inte hittat något svar, i så fall kan det bli ett nytt inlägg om det.
Hoppas att du också får en fin måndag.
Här har vi regn men det är fint inomhus.
Kram!

 
Ingen bild

Rosie

20 oktober 2014 11:16

Tack för ett underhållande och härligt inlägg. Mycket klokskap i det. En fin dag önskar jag dig och tack för kommentarerna på min blogg .. Kram

wiolettan

20 oktober 2014 11:52

Det går att hitta många klurigheter som gör att man får tänka till lite.
Ha det fint och kram till dig.

 
znogge

znogge

20 oktober 2014 12:14

Ja, det finns en del sanningar som tål att tänka på ;-)

Hoppas du får en fortsatt fin måndag!
Kram

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

20 oktober 2014 14:16

Så är det znogge.
Fin måndag till dig också.
Kram!

 
Musikanta

Musikanta

20 oktober 2014 13:11

De tre sista meningarna är helt underbara! I synnerhet den med skorna.

Jag hade också en full musiksöndag igår. Först avtackningsgudstjänst i Sankt Laurentii kyrka för en prästvän och med Bloggblads barnkör och vacker orgelmusik. Sedan gudstjänst på eftermiddagen med min egen kör i Salemkapellet i Börrum. Varje år har vi en ekumenisk gudstjänst där tillsammans med EFS och varje år sjunger Sankt Ragnhildskören. Vi fick många lovord så jag var väldigt nöjd!
Kram från Ingrid

http://Musikanta.blogspot.se

wiolettan

20 oktober 2014 14:21

Ja, gått i för trånga skor har man gjort, förr i tiden.
Så fint att du kan glädja dina medmänniskor med musik. Det är så vackert och stämningsfullt med orgel.
Roligt att få respons på det ni gör, det hjälper och sporrar.
Kram tillbaka Ingrid.

 
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

20 oktober 2014 15:54

Haha ja det där är verkligen saker att fundera på. En av dem som verkligen stämmer så bra är att om man bor i en liten by och inte vet vad man gör, så har någon annan koll på det:) Eller så kan du läsa det på facebook (som jag som tur är inte har haha)..

kramar

http://sessie.se

wiolettan

20 oktober 2014 16:27

Likadant här, jag har heller inte facebook, men saknar det inte heller.
Trevlig kväll och kram till dig.

 
Anita

Anita

20 oktober 2014 17:33

Ja det är ett stort fint träd. Ja nu börjar alla träd skifta färg och en del har tappat sina blad. Det där med godiset och garderoben passar bra in på mig.Ha det bra. Kram/Anita

http://www123minsida.se/AnitaPaxi

wiolettan

20 oktober 2014 17:55

Ekar gillar jag. Tycker att det går väldigt fort nu med att trädens löv gulnar och faller av. Kanske gör blåsten sitt också.
Ja, det är konstigt med kläderna hur de kan krympa så.
Kram till dig också Anita.

 
Portvaktens dotter

Portvaktens dotter

20 oktober 2014 18:03

Mälarö kyrka och Ekerö... Nostalgi!
När jag var liten hade mina föräldrar en sommarstuga ute på Svartsjölandet, Nibblenäs. Det var härliga tider! En sak till - Eken är mitt favoritträd.
Varm och innerlig kram ♥

http://portvaktensdotter.blogspot.se

wiolettan

20 oktober 2014 20:54

Så roligt. Det var länge sedan som jag var ute på Ekerö, fast jag bor så nära.
Visst är eken ett häftigt träd. Jag har några bilder med riktigt gamla ekar. De är så majestätiska på något sätt.
Kram till dig.

 
Rozie

Rozie

20 oktober 2014 19:19

Sång och musik skänker glädje.
Stora KRAMEN till dig

http://roziefilosoferar.blogspot.com

wiolettan

20 oktober 2014 20:55

Helt rätt, det ska vara så nyttigt att sjunga, både för kropp och själ.
Kram tillbaka till dig.

 
Ingrid

Ingrid

20 oktober 2014 22:13

Ekar är verkligen mäktiga träd!
De där sanningarna är tänkvärda.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

wiolettan

21 oktober 2014 09:04

Visst är de och så länge de kan leva, blir riktigt gamla en del.
Kram tillbaka Ingrid.

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

20 oktober 2014 22:23

Det där om fettet och ålder gillar jag skarpt, hi hi..,

Snart nattkram ❤️

http://egopyret.blogspot.com

wiolettan

21 oktober 2014 09:07

Det är faktiskt riktigt småroligt. Fast jag har aldrig blivit vän med "mitt fett".
Snart nattkram, skrev du och då sov jag som bäst. Var så trött igår kväll och gick till sängs halv tio.
Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards