Alla inlägg den 6 december 2014

Av wiolettan - 6 december 2014 08:46


Lördag, den bästa dagen på veckan, annars, men inte i dag, ännu, för det kan den ju blir förstås.


Jag har haft förmaksflimret och sovit därefter och min mysing är förkyld. Regnat har det gjort av och till sedan i natt och gör det fortfarande. Tänk om det varit snö istället. Utan halka då. Vi har ju inte varit ut på någon morgonpromenad idag av skäl som jag har skrivit ovan.


Men vi ser framåt, det är skönare.


Några tankar som jag har hittat.




Varför kommer pizzan fram snabbare till kunden, än ambulansen till patienten?  


Varför beställer folk en dubbel osthamburgare med stor pommes frites och Cola light? 


Varför köper vi hotdogs i tiopack och korvbröd i åttapack?  

  

Varför målar kvinnorna sina ögon med öppen mun?  

  

Varför är inte ordet förkortning kortare? 

  

Varför trycker vi på start när vi vill stänga av datorn ?    

  

Varför finns det inte kattmat som smakar mus?  

  

Varför står det på hundmatburken "ny bättre smak", vem har testat detta?    


 

Är det en mus eller vad, som denna katt försöker få tag på. Såg statyn vid en av våra utflykter, vet ej var.



 

Denna bild tog min mysing vid en promenad, av en katt som stryker sig kelsjukt mot min sko.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards