Direktlänk till inlägg 6 december 2014

Framåtskådande och lite tankar.

Av wiolettan - 6 december 2014 08:46


Lördag, den bästa dagen på veckan, annars, men inte i dag, ännu, för det kan den ju blir förstås.


Jag har haft förmaksflimret och sovit därefter och min mysing är förkyld. Regnat har det gjort av och till sedan i natt och gör det fortfarande. Tänk om det varit snö istället. Utan halka då. Vi har ju inte varit ut på någon morgonpromenad idag av skäl som jag har skrivit ovan.


Men vi ser framåt, det är skönare.


Några tankar som jag har hittat.




Varför kommer pizzan fram snabbare till kunden, än ambulansen till patienten?  


Varför beställer folk en dubbel osthamburgare med stor pommes frites och Cola light? 


Varför köper vi hotdogs i tiopack och korvbröd i åttapack?  

  

Varför målar kvinnorna sina ögon med öppen mun?  

  

Varför är inte ordet förkortning kortare? 

  

Varför trycker vi på start när vi vill stänga av datorn ?    

  

Varför finns det inte kattmat som smakar mus?  

  

Varför står det på hundmatburken "ny bättre smak", vem har testat detta?    


 

Är det en mus eller vad, som denna katt försöker få tag på. Såg statyn vid en av våra utflykter, vet ej var.



 

Denna bild tog min mysing vid en promenad, av en katt som stryker sig kelsjukt mot min sko.



 
 
Znogge

Znogge

6 december 2014 09:40

Ja, det finns mycket att reflektera över för allt är långtifrån logiskt...

Hoppas du och Mysingen känner er piggare så att ni kan njuta av lördagen och kanske komma ut på en liten promenad. Här är det ack så grått men det regnar i alla fall inte. Alltid något.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Geddfish

Geddfish

6 december 2014 10:48

Åh, för den Optimisten/Wiolettan! Du är då så mysig och så har du en Mysing till man!
Dessa uttryck, jag ler för mig själv, hade velat haft någon att skratta med här, men jag får gilla mig själv ;)
Hoppas ni kryar på er!
Får se om jag går ut idag. Kram, Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Bling

Bling

6 december 2014 12:43

Underbar staty, och kluriga funderingar som man kan grunna på varför det är så :)
ni får krya på er.
Stor Kram ♥

http://ting-bling.blogspot.se

 
Piedra

Piedra

6 december 2014 16:00

Vilken söt katt! Bra frågor som man kan grunna på. Hoppas du mår bättre nu och att du får sova inatt! Stor, varm kram! <3

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

6 december 2014 16:20

Så jobbigt att du har haft flimmer igen!
Jag pratade just med en bekant som också fått det och nu har börjat medicinera. Själv har jag klarat mig ganska bra ett långt tag nu. Ta i trä.... är det väl bäst att tillägga.
Ja,du det finns många frågor som man inte har något svar på.
Ha en skön helg och andra advent!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
gun

gun

6 december 2014 16:33

Tråkigt att läsa att du fått förmaksflimmer.
Det var bra frågor du hade som man inte har var på.
Katten var söt.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Comsi comsa

6 december 2014 17:15


Så gulligt med katten, ler..
Var rädd om dig fina Wiolettan.

Varm kram ♥

 
Lena

Lena

9 december 2014 11:38

Hoppas du mår bättre <3 & att katten strök sej emot dej var inte konstigt alls <3 han kände att du älskade honom <3

Kramarom dej <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Patricia

Patricia

9 december 2014 16:33

Hoppas ni mår bättre nu, båda två.

Haha, härligt funderingar det där. Det är sådant jag kan gå och fundera på ibland jag också:)

kram

http://patriciac.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards