Alla inlägg den 9 december 2014

Av wiolettan - 9 december 2014 17:18


Hej, hej på er. Roligt att "synas" ibland.


Ja, jag vet, jag är dålig på att skriva och ínte bara det, tiden vill inte räcka till. Nu vid kvart över fem på eftermiddagen så kunde jag sätta igång datorn och plita ner några rader.


Mysingen har åkt in till Sthlm till Odd Fellows, han är ordförande på ett möte som börjar kl. arton.


Idag har vi varit tärnor och tomte.


SPF, pensionärsföreningen som vi är med i hade månadsmöte i Allaktivitetshuset här i Sundbyberg och det kom nästan 100 personer och vi i SPF:s sånggrupp skulle "underhålla" och det gjorde vi med besked.


Vi tågade in och sjöng Luciasången och innan dess hade min mysing sjungit den på italienska. Det lät faktiskt riktigt bra och han fick beröm efteråt. Han har en stark stämma, fast, nu hade han mikrofon också till hjälp. Den "minsta" damen i vår grupp hade Luciaklänning på sig och gick först, vi andra hade klätt oss i rött, vitt och svart, med glitter i håret och ljus i händerna. Vi sjöng många jul och adventssånger och avslutade med Adams julsång, det var mäktigt.

Mysingen talade lite mellan låtarna. Han är duktig på det också.


Blev bjudna på kaffe, sockerkaka och vetelängd. Sedan blev det lottdragning.


Det första nr. som ropades upp var mitt och jag var så slut efter uppträdandet och blyg, så mysingen fick gå fram och välja sak.

 

Denna valde han. En annorlunda adventsstjärna.


Några nr. senare var det min mysings tur att vinna och han fick än en gång gå fram och välja.

 

Han vet att jag hittar hjärtan både här och där så han kom med ett hjärta och räckte över till mig. Vet ni vad som hände? Jo, jag rodnade. Är det inte löjligt, gamla människan.


Men visst är det fint?



 

Så fick vi alla i sånggruppen rosor.


 

I morse tog vi ingen morgonpromenad men i går tog jag denna bild. Fullmånen. Det blev en konstig bild, men månen var stor och lyste fint, i verkligheten.


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards