Alla inlägg den 13 december 2014

Av wiolettan - 13 december 2014 08:44


Imorse då vi vandrade ut kunde vi bara ta en liten stadsrunda. Det har varit småkallt på natten och vissa gator var förrädiskt hala och vi vill inte ramla och bryta några ben så vi gick försiktigt och var hemma igen efter 45 minuter. Vandring till sjöarna får bli en annan gång.


 

Men, det var mycket vackert att  se på Sturegatan.


 

Den var vackert upplyst.


 

"Rinnande ljus" hänger i träden.


 

Ljus både högt och lågt. Det var mörkt ute så bilderna blev inte så bra.


 

Denna "upplysta" ren med sin söta last pryder ett skyltfönster.


I onsdags var det ett stort jippo här i Sundbyberg med julmarknad och lite av varje.


Vi var inte där för vi var inbjuda till SPF:s samkväm för oss brevduvor. Det var en trevlig stund och vi blev bjudna på landgång, vin, kaffe, mjuk pepparkaka med mera. Det var cirka 25 st som kunde komma. Vi har ju alla var sitt distrikt där vi delar ut SPS:s tidningar och annat som medlemmarna får per post och det vill föreningen tacka oss för på detta sätt. Vi får också en liten julklapp.


Igår hade vi ett par vänner här på middag. Alltid roligt och trevligt att träffa Birgitta och Torsten. Vi firade Lucia en dag i förväg med bland annat hemgjord glögg, jättegod.


Trevlig Luciadag på er alla och trevlig helg.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards