Alla inlägg den 18 december 2014

Av wiolettan - 18 december 2014 08:38


Nu har vi fått lite snö, med betoning på lite.


 

Denna bild tog jag ifrån vår balkong i går kväll. Snön ligger fortfarande kvar nu på morgonen men samtidigt så kommer det lite regn ovanifrån. Tre minus grader då vi gick ut i morse och nu är det på plus minus noll.


 

Denna vita fina svan har övervintrat vid Lötsjön två säsonger och den gråa ungen till vänster föddes i våras.

Svanen till höger är inte hans, eller hennes förälder.


 

Här är de på en bild som jag tog i morse, det var så mörkt så den gråa till höger syns knappt. De andra svanarna, föräldrarna och fyra syskon har gett sig av söderut. Det var is på Lötsjön i morse så alla sjöfåglar har samlas vid denna uppvärmda vak där de väntar på maten. Den kommer kvart i åtta, men då var vi hemma igen.


Nu strax ska vi ut och handla lite mat. Tror inte att vi tar med något paraply, det är så jobbigt att bära en kasse i var hand och ett paraply. Ja, jag bär inte, men mysingen och tål han regn så tål jag.


Kärlek är att kura ihop tillsammans under ett paraply

en lång stund efter att det har slutat regna.


Ha en finfin dag alla snälla bloggvänner.


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards