Alla inlägg den 26 december 2014

Av wiolettan - 26 december 2014 08:23


Vi vaknade till en kall vintermorgon, vilket vi inte är vana vid. Men, lite pudersnö och 10 minusgrader, det känns nästan som hemma i Ångermanland, där det är cirka minus 15 grader, men mycket mera snö.


Mysingen och jag klädde på oss ordentligt och vandrade ut tjugo minuter över sex, det var skönt. Men, vi hade inte kommit långt förrän vi fick stanna, vatten rann och frös direkt till is på gatan.


  

Vad har hänt här? Det såg inte bra ut så mysingen ringde jouren på kommunen och anmälde saken.


 

Då jag gick längre upp på gatan såg jag att vattnet kom rinnande ifrån en dörr på huset, dörr till ett cykelrum.

Efter en timme då vi kom tillbaka så var de där ifrån fastighetsbolaget, så nu är det inget att oroa sig över.


 

Denna långa ljusgransslinga, hänger på flaggstången på vår innegård.


 

Denna julgran fotade jag också i morse, på Nytorget här i Sundbyberg.


 

Se´n var vi hemma igen och där lyste det inbjudande ifrån vår balkong. Ni ser, det är nästan  bara vi som är vakna.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards