Alla inlägg den 29 december 2014

Av wiolettan - 29 december 2014 08:03


Bitande kallt i morse men vi gick ändå ut i mörkret kvart över sex.


Varför? Ja, varför inte?  Skämt åtsido.


Jag förstår och har sett att det är en del som undrar varför vi tar en morgonpromenad så tidigt, långt innan ljuset har kommit. Då kan jag svara som så att det är en gammal vana från min sida. Mysingen var lika undrande och förvånad som ni är, i början.  Fast då gick jag inte ut, då jag bodde ensam, utan vandrade runt i lägenheten, på morgonen, före frukost. Så, då mysingen flyttade in här hos mig började han att följa med mig på mina turer runt inomhus men det dröjde inte länge förrän vi gick ut istället. Både promenad och frisk luft. det var toppen.


Men varför så tidigt? Ja, varför inte? Skämt åtsido igen. Så här är det.


Jag är en morgonmänniska, pigg på morgonen och trött på kvällarna. Så jag vaknar mycket tidigt har då svårt att ligga kvar i sängen för ryggen mår inte så bra av för lång tid i horisontalläge. Måste upp. Men så tidigt är jag inte hungrig och kan inte äta utan därför måste jag vandra ett tag så jag kan få i mig frukost, för den är viktig. Dagens viktigast mål, sägs det.


Det var lugnt i morse, nästan inga människor ute och ett fåtal bilar. Tror att många är mellandagslediga. Det är dom väl unt.

 

Denna staty stod stadigt på sin plats, vid idrottsplatsen. Men, nu har den fått kalsonger på sig, den var naken förr.

Förstår bara inte hur någon har kommit upp där för att sätta på honom byxorna. De såg varma ut, hemstickade.

Kanske någon har blivit störd av nakenheten.


 

Träden var så vita och fina i vinterskrud.


 

Rimfrosten och lite snö täckte grenarna.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards