Alla inlägg den 5 januari 2015

Av wiolettan - 5 januari 2015 09:10


eller bättre fortsättning, i alla fall då det gäller mig.


Jag har haft en rejäl influensa och inte varit utomhus i år. Så fruktansvärt det låter men i verkligheten är det ju inte så många dagar ändå. Nja, nyårsdagens morgon stack jag ut näsan lite. Hög feber, ont i huvudet, ja hela kroppen, snuva och en otäck hosta som fortfarande stör min nattsömn. Igår morse innan jag steg upp hade jag 38,1 graders feber så nu håller det på att bättra sig. Förmaksflimret har dessutom besökt mig i omgångar.


Hoppas bara att mysingen slipper detta, det är ju han som sköter allt vad det gäller marktjänsten, blir han sjuk är vi illa ute, kan tänkas.


Han måste ju vara försiktig också vad det gäller hög feber. Då blir det direkt in till akuten för hans del.


Om ni undrar varför så ska jag tala om det.


På nyårsaftonen för exakt 5 år sedan opererades mysingen i magen och de tog bort en elakartad tumör som satt i grovtarmen. Vid operationen kom läkaren åt mjälten som skadades och därför var de tvungna att ta bort den också. Vilket betyder att han har ingen mjälte och har därför nedsatt immunförsvar. Tydligen går det bra att leva utan mjälte om man är vuxen, bara i fosterlivet är den en livsnödvändighet.


Annars så gick allt bra vad gäller operationen som tog 4 1/2 timme, alltså rätt lång tid. Han tappade 1,4 liter blod så ni förstår att han såg rätt så ömklig ut den första tiden.


Mysingen repade sig snabbt och tog sig tillbaka med en enorm energi till vårdpersonalens förvåning. Så den 3 januari kom han hem igen. Helt otroligt. Därefter har han gått på 3-månaders koller, de första åren, vad gäller magen och lungorna, men tack och lov har de inte hittat några fel. Nu efter 5 år är han friskförklarad vad gäller detta.


             

 Bilder tagna på nyårsnatten från vårt vardagsrumsfönster.


Tack för alla nyårsönskningar.

 

Hoppas att vi alla får ett fint år 2015.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards