Alla inlägg den 12 januari 2015

Av wiolettan - 12 januari 2015 07:30


Nu är jag trött och less på min hosta och snuva som inte vill släppa sitt grepp om mig. De säger att en obehandlad influensa tar 14 dar att läka och en behandlad 2 veckor. Nu har det snart gått den tiden, det känns skönt för det ska ju betyda att på onsdag är jag frisk. Har inte tagit någon promenad sedan nyårsdagen då jag gick ut en kvart, c:a.


En liten historia som jag läste igår och som jag tyckte var rolig vill jag dela med mig till er.


Jag var ute och gick med min 4-åriga dotter.
 Hon plockade upp något från marken och stoppade det i munnen.
Jag tog saken ifrån henne och sa till henne att inte göra så.

"Varför då"?  frågade dottern.
"Den är smutsig och kan vara full av bakterier".

Då tittade min dotter på mig full av beundran och frågade;

"Mamma hur vet du allt sånt där"?

Mm,  jag var tvungen att tänka snabbt.

"Alla mammor vet sånt här det är en del av mammaprovet,
det måste vi veta annars får vi inte bli mammor".

Vi gick vidare en stund min dotter var tyst i 2-3 minuter
men hon tänkte mycket på mitt svar, så plötsligt sa hon,

"Nu förstår jag" !!!!

"Om man inte klarar provet då blir man pappa".

"Precis", svarade jag med ett stort leende på läpparna.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards